ناسا دلیل قطع ارتباط با «آپورچونیتی» را اعلام کرد

مهندسان ناسا موفق شدند دلیل قطع ارتباط با مریخ‌نورد«آپورچونیتی» را پیدا کنند.

ناسا دلیل قطع ارتباط با به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نظر می‌رسد در حال حاضر، مریخ‌نورد "آپورچونیتی" (Opportunity) در اثر طوفان سهمگین مریخ، در شرایط بدتری گرفتار شده است.

مهندسان ناسا، امروز اعلام کردند که ارتباط "آزمایشگاه پیش‌رانش جت" (JPL) ناسا با این مریخ‌نورد قطع شده است، زیرا طوفان غبار، از شارژ باتری‌های پنل‌های خورشیدی آن جلوگیری می‌کند.

آن‌ها می‌گویند شاید باتری‌های این جستجوگر رباتیک، تا حد بحرانی کاهش پیدا کرده و در حال حاضر، قدرت کم آپورچونیتی، موجب خاموشی همه چیز به غیر از ساعت آن شده باشد.


بیشتر بخوانید:ناسا وجود موجودات فضایی را تایید کرد + فیلم 



آپورچونیتی، در طول ماموریت خود که در اصل قرار بود ۹۰ روز باشد، اما ۱۵ روز به طول انجامید، وظیفه مهمی داشته، اما ممکن است با وقوع این طوفان، عمر آن به پایان برسد.

طوفان مریخ، طوفان کوچکی نیست بلکه تقریبا یک چهارم این سیاره را در بر می‌گیرد. طوفان غبار، برای نخستین بار در ۳۰ مه سال جاری توسط "مدارگرد شناسایی مریخ" (MRO) تشخیص داده شد. این مدارگرد نشان داد که طوفان غبار، تا ۳۵ میلیون کیلومتر مربع از مریخ را پوشانده و آنقدر شدید است که پنل‌های خورشیدی آپورچونیتی نمی‌توانند نیروی کافی را برای ادامه کار فراهم کنند.

ناسا دلیل قطع ارتباط با

به گفته یکی از سخنگویان ناسا، شدت طوفان غبار مریخ، غیر قابل تشخیص است و عملا موجب تغییر جهت گردش نواحی اطراف آپورچونیتی می‌شود.

این مریخ‌نورد، تا زمانی که پنل‌های خورشیدی آن بتوانند انرژی کافی ذخیره کنند، در همین حالت باقی خواهد ماند.

ناسا دلیل قطع ارتباط با «آپورچونیتی» را اعلام کرد


منبع:ایسنا

انتهای پیام/

دلیل قطع ارتباط ناسا با مریخ پیدا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.