حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا نمی‌خواهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ قد علم کند/اتحادیه اروپا نمی‌تواند قید آمریکا را بزند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اروپا صفت کاسب کارانه‌ای دارد و نمی‌توانند قید آمریکا را بزند.

اروپا نمی‌خواهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ قد علم کند/اتحادیه اروپا نمی‌تواند قید آمریکا را بزندمحمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی در ایران، اظهار کرد: معتقدم که اتحادیه اروپا در نهایت به صورت کامل تسلیم سیاست‌های آمریکا خواهد شد چراکه مبادلات اقتصادی این اتحادیه با ایالات متحده در مقایسه با مراودات میان ایران و کشور‌های اروپایی آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اروپا صفت کاسب کارانه‌ای دارد تصریح کرد: پر واضح است کشور‌های اروپایی نمی‌توانند قید آمریکا را بزنند و ایران باید در این رابطه کاملا هوشیارانه عمل کند.

حبیبی بیان کرد: اروپایی‌ها درباره حضور و اقتدار منطقه‌ای ایران و توان دفاعی ما در برابر متجاوزان هیچ تفاوت نظری با آمریکا ندارند، در واقع اتحادیه اروپا خواهان آن است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور نیافته و در حدی اقتدار داشته باشد که حتی از پس تجاوز یک کشور کوچک نیز برنیاید چه برسد به آنکه بخواهد در برابر قدرت‌های بزرگ قد علم کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این امر که اروپایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، خاطر نشان کرد: صدور این گونه بیانیه‌ها از سوی اتحادیه اروپا محلی از اعراب ندارد، چراکه در چند هفته اخیری که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد این اتحادیه نه تنها امتیاز مثبتی برای ایران در برابر آمریکا نگرفت بلکه مرتکب اقدامات منفی بسیاری شد.

وی ادامه داد: در طی چند هفته گذشته چندین شرکت اروپایی از ایران خارج شده و یا در حال بستن بار خود هستند و اتحادیه اروپا نیز مراودات اقتصادی خود را با ایران به صورت قابل ملاحظه‌ای محدود کرده لذا مجموعه این مسائل نشان می‌دهد اعتماد به اروپایی‌ها عاقبت خوشی ندارد.

حبیبی گفت: شرکت بوئینگ ترجیح می‌دهد که با پرداخت ضرر چندین میلیارد دلاری همچنان زیر پرچم آمریکا باقی بماند، لذا ما باید نسبت به این مسائل واقع بینانه عمل کنیم و با تکیه بر حمایت از توان داخلی بدون آنکه امیدی به فرج از سوی اروپایی‌ها داشته باشیم امور کشور را پیش ببریم.

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: بنده مخالف مذاکره با اروپایی‌ها نیستم، اما نشستن پایه میز مذاکره با اتحادیه اروپا باید تابع شروط مقام معظم رهبری باشد، البته صراحتا بر این باورم که این اتحادیه در نهایت قادر نخواهد بود که تضمین‌های عملیه مورد قبولی را به ایران ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
اروپا گوش به فرمان امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
مرگبرامریکا
آخرین اخبار