عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تدوین مقطعی آیین نامه‌ها مشکلات داروسازان را افزایش می‌دهد

جنیدی جعفری گفت: مقطعی و گذرا بودن تدوین آیین نامه ها مشکلات داروسازان جوان را بر طرف نمی کند.

تدوین مقطعی آیین نامه‌ها مشکلات داروسازان را افزایش می‌دهدشهاب الدین  جنیدی جعفری عضو هیات مدیره  انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تدوین آیین نامه و ضوابط تاسیس و اداره داروخانه‌ها جز مصوباتی است که به وسیله سازمان غذا و دارو  و وزارت بهداشت  ابلاغ می‌شود .

عضو هیات مدیره  انجمن داروسازان تهران ادامه داد: در هر  دوره با تغییر ریاست سازمان سازمان غذا و دارو همواره آیین نامه و  ضوابط داروخانه ها دستخوش تغییرات اساسی شده است و این تغییرات مقطعی در آیین نامه و ضوابط داروخانه ها در حال حاضر خود نشان دهنده این است که در تدوین آن در گذشته  کار کارشناسی و دقت کافی انجام نشده است.

مقطعی بودن آیین نامه  مشکلات داروسازان جوان را افزایش می دهد

جنیدی جعفری با اشاره به اینکه تغییرات ایجاد شده احتمالی در آیین‌نامه داروخانه‌ها به دلیل نداشتن چشم انداز  صحیح  فضای کار را سخت‌تر می کند،  افزود: تدوین آیین‌نامه‌ها به صورت مقطعی بوده و به همین دلیل با بازنگری های مجدد هم  نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه به نظر می رسد به مشکلات قبلی موسسان و مسئولان فنی داروخانه و داروسازان جوان  هم مسائل جدیدی اضافه شود.

لزوم پراکنده شدن داروخانه ها در نقاط مختلف شهری

جنیدی جعفری با اشاره به اینکه آیین‌نامه داروخانه‌ها باید پراکندگی داروخانه‌ها را مدنظر خود قرار دهد، افزود: با توجه به زندگی شهری شهروندان داروخانه‌ها باید از یکدیگر فاصله داشته باشند تا نقاط کم برخوردار شهری از امکانات داروخانه‌ای مناسبی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: امروز به دلیل تجمع داروخانه‌ها در نقاط  برخوردار داروخانه‌ای در مناطق محروم شهرها  مشغول فعالیت نبوده و در نقاط مرکزی شهر هجوم زیادی از مراجعان به داروخانه‌ها دیده می‌ شود.

عضو هیات مدیره  انجمن داروسازان تهران گفت: نقاط مرکزی شهرها و پرتراکم با امکانات پزشکی محل مراجعه بیماران بوده و با توجه به آلودگی هوا و ترافیک باعث افزایش مشکلات برای عبور و مرور سالمندان می شود. 

وی با اشاره به اینکه تاسیس داروخانه‌ها برای جوانان اشتغال ایجاد نمی‌کند، افزود: رقابت برای عرضه دارو و افزایش میزان داروخانه‌ها باعث بروز مسائل متعدد در گروه  پزشکی می‌شود.

جنیدی جعفری یادآور شد: قانون مواد خوراکی و دارویی کشور بالای 50 سال عمر دارد و طی ۱۲ سال اخیر  شاهد تغییر آیین نامه و ضوابط منتج از این قانون بوده ایم.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن منافع تمام ذینفعان به نظرات کارشناسان خبره توجه کنیم تا خدمت رسانی یه بیماران ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار