تشکیل جلسه شورای حفاظت از اراضی منابع طبیعی

جلسه شورای حفاظت از اراضی منابع طبیعی خوزستان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد مطیعی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کاری که در 2 سال اخیرو در فرصت 45 روزه کاری 5 هزار هکتار کشت کردیم که از سال جاری حدود 15 هزار هکتار کشت کردیم که این میزان کشت با سر سبزینگی و زنده مانی 70 درصد همراه است.

وی افزود: شیوه وروش بطوری که 2 سال آبیاری انجام می شود و سپس عرصه ر هاسازی و نگهداری می شود و در منطقه جنوب شرق حدود 10 هزار هکتار از این عرصه ها به صورت قرق و به عنوان مدیریت چرا نگهداری می شود که با هدف زاد آوری طبیعی و گونه های بومی انجام میشود.

مطیعی بیان داشت: نسبت به کارها و اقدامات انجام شده خیلی کار مانده است و قرار نیست همه عرصه ها را کشت کنیم بلکه همه تلاش مان این که گونه های طبیعی (مرتعی) در عرصه ها رشد کنند.

  حسینی پویا، جانشین اداره کل دادگستری استان خوزستان گفت:منابع طبیعی به همه ما تعلق داردو وظیفه داریم منابع طبیعی را یاری کنیم. درحال حاضر و با توجه به تغییرات اقلیمی منابع طبیعی و حفظ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی اظهار کرد: با توجه به وجود دستگاه های اجرایی و فعالیت های آنها در منابع طبیعی بایستی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی صورت بگیرد تا از خسارات های وارده به منابع طبیعی کاسته شود.

  حسینی پویا گفت: برای جلوگیری از تخریب و تجاوز به منابع طبیعی اعتقاد داریم که یک شعبه ویژه منابع طبیعی داشته باشیم و این امر انشاءالله در همایش سراسری دادستان ها و رئیس دادگستری اعلام و محقق می شود.

معاون دادگستری در پایان بیان داشت: در خصوص لزوم فرهنگ سازی در شهرستان هایی که بیشترین آتش سوزی ها را دارد به آن توجه شودودر خصوص اطفائء حریق چون این منابع ملی به انفال تعلق دارنداز اهمیت ویژهای برخوردار ند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.