تدارک بیش از هزار و ۲۰۰ جمع آوری فطریه در استان مرکزی

بیش از هزار و ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد و بهزیستی استان مرکزی برای جمع آوری فطریه در استان مرکزی تدارک دیده شده است.

تدارک بیش از هزار و ۲۰۰ جمع آوری فطریه در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هزارو ۲۲۲ پایگاه پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در سراسر استان مرکزی برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت رسانی هستند.

جلالی مسئول مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: از این تعداد که روز عید سعید فطر از طرف، مراکز نیکوکاری، دفاتر امداد امام خمینی (ره)، مراکز خیریه مجوزدار و بهزیستی با آرم شورای زکات در مساجدو نقاط دیگر مستقر می‌شوند ۴۸ صندوق سیار و هزار و ۱۷۴ صندوق ثابت هستند

جلالی افزود: مردم باید فطریه را در صندوق‌های دارای مجوز از شورای زکات استان مرکزی بیاندازندو با مشاهده هر صندوق بی نشان موضوع را به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۲ میلیارد ریال زکات فطریه در استان مرکزی جمع آوری و بین فقرا، نیازمندان و مددجویان توزیع شد پیش بینی کرد امسال ۳۹ میلیارد ریال زکات فطریه از مردم مومن استان مرکزی جمع آوری شود.

زکات فطره بر هر شخصی که فقیر نباشد واجب است

زکات فطره فرد و افراد نان خور او بر هر شخصی که فقیر نباشد واجب است چه فرد یا نان خوراو روزه گرفته باشند چه روزه نگرفته باشند.

حاج دایی معاون مشارکت‌های مردمی اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان مرکزی هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: سازمان بهزیستی و ادارات بهزیستی هم آمادگی دریافت زکات را دارندو از ساعت ۵ صبح روز عید فطر تا پایان نماز عید فطر زکات فطره را جمع آوری می‌کنند و تا سه روز هم ستاد شهرستان‌ها و استان آمادگی دریافت فطریه را دارند.

حاج دایی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان مرکزی امسال با آرم شورای زکات اقدام به جمع آوری زکات فطریه مردم می‌کند افزود: دبیرخانه شورای زکات استان متشکل از کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی و دارای مجوز است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: رمضان 97 ، عیدفطر97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.