دعای معنوی وداع با ماه رمضان در حرم رضوی طنین انداز شد

ویژه برنامه وداع با ماه رمضان با حضور هزاران زائر و مجاور در آخرین شب ماه ضیافت الله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دعای معنوی وداع با ماه رمضان در حرم رضوی طنین انداز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، این مراسم روحبخش و معنوی دیشب با قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی حرم امام رضا (ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداخته و دعای وداع با ماه مبارک نیز توسط ذاکر اهل‌بیت (ع) امیر عارف قرائت شد و در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه اگر ایمان به معاد وجود داشته باشد، بسیاری از گناهان و گرفتاری‎ها کم می‎شود، افزود: یاد قیامت انسان را پاک و خالص می‎کند، لذا باید در هنگام تلاوت قرآن به آیات معاد توجه داشته و ذکر و یاد معاد را در زندگی توسعه دهیم.

وی گفت: در روز قیامت باید برای تک‎تک رفتارهای‎مان جواب داشته باشیم و چنانچه قیامت وجود نداشته نباشد کار‌های نیک و بدمان عبث خواهد بود.

این مفسر قرآن گفت: مسئله ایمان به قیامت، از جمله مسائل ریشه‎ای و زیر بنایی اعمال و کردار انسان‎ها به شمار می‌رود و قسمت عمده‎ای از مصالح مردم و اجتماع به آن وابسته است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: پس از اعتقاد به قیامت، مسئله توجه و تنبه همیشگی نسبت به آن از اهمیت خاصی برخودار است و برای پا برجا بودن و استواری در راه اطاعت خدا و سعادت، لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: آیات و روایات با تعبیرات مختلف انسان را به یادآوری مرگ و قیامت توصیه می‌کند و از عواقب غفلت و بی‎توجهی به آن برحذر می‎دارد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

وداع با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.