رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی؛

مزارع گندم و جو خراسان رضوی نیاز به افزایش سطح ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش وضعیت بارندگی‌های پاییز و زمستان سال گذشته، وضعیت مزارع دیم در مورد گندم و جو متاسفانه امسال قابل برداشت نیست.

مزارع گندم و جو خراسان رضوی نیاز به افزایش سطح نداردمجتبی مزروعی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، افزود: امسال تاکنون بیش از ۶۵ هزار تن خرید گندم داشتیم و پیش بینی می‌شود به ۳۵۰ هزار تن برسدو در بحث جو ۱۲۰ هزار هکتار زیر کشت آبی داشتیم که برداشت آن رو به اتمام است.

وی گفت: با توحه به این که قیمت تضمینی جو ۱۰۲۰۸ ریال و قیمت موجود در بازار ۱۲۰۰۰ ریال است، عمدتا به صورت آزاد فروش می‌رود و قیمت بازار از شرایط تضمینی بهتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کلزا در تنوع زراعی، گفت: مزارع سبز کلزا به حدود ۴۵۰۰ هکتار می‌رسد که میانگین تولید خوبی معادل ۲۷۰۰ تن کلزا خرید کردیم که پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰۰ تن خرید داشته باشیم. با توجه به اهمیت آن در تولید روغن، تصمیم داریم سطح مزارع را افزایش دهیم.

مزروعی افزود: کشاورزان را برای بذرکار‌ها تجهیز کردیم و بذرکار‌ها را به صورت نیمه رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم. با روش‌هایی که در پیش داریم، مساحت ۳۰۰۰ هکتاری سیستم آبیاری قطره‌ای درباره‌ی مزارع گندم و جو را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهیم.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و نیاز جامعه به تامین غذا، باید از روش‌های جدید و نوین به ویژه آبیاری تحت فشار، بیش‌تر استفاده کنیم.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود:ما نسبت به سال ۹۳ حدود ۲۰ برابر اعتبار داریم. در سال ۹۶ حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که پارسال حدود ۳۰ هزار هکتار اجرای آبیاری تحت فشار در دستور کار داشتیم که در حال اجراست. ۲۰۰۰ کیلومتر انتقال آب با لوله داشتیم که در سال جاری هم همین مقدار خواهیم داشت.

انتهای پیام// م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.