شکایت دادستان کل ایالت نیویورک علیه ترامپ و خانواده‌اش

دادستان کل ایالت نیویورک علیه رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده‌اش به اتهام سوء‌ استفاده مالی از یک بنیاد خیریه به دادگاه شکایت کرد.

دونالد ترامپ و خانواده‌اش دادگاهی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت هیل، دادستان کل ایالت نیویورک علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای خانواده‌اش به دادگاه شکایت کرد.

«باربارا آندروود»، دادستان کل ایالت نیویورک، روز پنج‌شنبه شکایتی علیه دونالد ترامپ،‌‌ «بنیاد دونالد جی ترامپ»، و اعضای خانواده ترامپ به دادگاه ارائه کرد.

بر اساس این شکایت که در دادگاه عالی ایالت نیویورک تنظیم شده، انحلال «بنیاد دونالد جی ترامپ» درخواست شده است؛ چرا که این بنیاد به اصطلاح خیریه قوانین ایالتی و فدرالی را نقض کرده‌ است.

در دادخواست «باربارا آندروود» آمده است:‌ بنیاد دونالد دجی ترامپ بیش از یک دهه به صورت مستمر قوانین  ایالتی و فدرالی حاکم بر بنیادهای خیریه ایالت نیویورک را نقض کرده است. این بنیاد خیریه و اعضای هیئت مدیره آن، رفتارهای غیرقانونی از جمله فعالیت سیاسی گسترده و نامناسب و معاملات صوری و تکراری انجام داده‌اند و حتی ابتدایی‌ترین تعهدات خود را  رعایت نکرده‌اند.

بنا به نوشته دادستان کل ایالت نیویورک،‌ بنیاد «دونالد جی ترامپ» متهم است که  در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ کمک‌های مردمی و عمومی را برای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ هزینه و نزدیک به ۳ میلیون دلار به این ستاد کمک کرده است.

دونالد ترامپ و اعضای خانواده‌اش همچنین متهم شده‌اند که از این بنیاد خیریه برای پنهان‌‌کردن هزینه‌های حقوقی، افزایش دارایی‌ها و ارتقاء کسب و کار خود استفاده کرده‌اند.

این دعوی قضایی خواستار بازگرداندن دو میلیون و هشتصد هزار دلار و تعطیلی بنیاد خانوادگی ترامپ و همچنین انفصال ده ساله ترامپ از عضویت در هیئت مدیره موسسات خیریه ایالت نیویورک شده است.

همزمان  ۹ سازمان زیست محیطی از جمله مرکز تنوع زیستی و گروه‌های منطقه‌ای در کالیفرنیا و آیداهو نیز اخیراً شکایتی را  علیه رئیس‌جمهور آمریکا به دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا ارائه کردند.

این گروه‌های حامی محیط زیست بابت اقدامات دونالد ترامپ که به گفته آن‌ها تضعیف کننده حفاظت از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آبراه‌هاست، این شکایت را علیه دونالد ترامپ تنظیم کرده‌اند.

این اقدام در پی آن صورت گرفت که دونالد ترامپ در فوریه سال ۲۰۱۷ فرمانی اجرایی برای لغو قانون آب‌های پاک را که در سال ۲۰۱۵ باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا تصویب کرده بود، صادر کرد.

انتهای پیام/

شکایت علیه ترامپ و خانواده‌اش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار