درخواست العبادی از مردم عراق برای اتحاد با هدف مقابله با تهدیدات

نخست‌وزیر عراق ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم این کشور، از عراقی‌ها خواست برای مقابله با خطر جدیدی که این کشور را تهدید می‌کند متحد شوند.

درخواست العبادی از مردم عراق برای اتحاد با هدف مقابله با تهدیداتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم این کشور، از مردم خواست برای مقابله با خطر جدیدی که کشور را تهدید می کند متحد شوند.

حیدر العبادی در پیامی خطاب به مردم عراق اظهار داشت بار دیگر با چالش حراست از کشور و حراست از امنیت مردم مواجه شده ایم اما اطمینان دارم تا وقتی که متحد هستیم و منافع عالی کشور را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح می دهیم، از این مرحله عبور خواهیم کرد. اگر چه در انتخابات تخلفاتی رخ داده است اما پیگیری از طریق قانون و حرکت در مسیر قانون اساسی، تنها راه برای حل مشکلات و حرکت به سمت تشکیل کابینه و دولت جدید است. مردم ما بدترین شرایط را پشت سر گذاشتند و با از خودگذشتگی و دلاوری فرزندانشان، از چالش و خطر اشغال شهرها و تسلط داعش بر کشور عبور کردند. حتی بحران های کمر شکن مالی و اقتصادی و خطر تجزیه کشور را پشت سر گذاشتیم. در نتیجه مطمئنم بحران کنونی نیز سرنوشتی مشابه بحران های گذشته خواهد داشت و مردم و کشور ما همچنان قدرتمند و متحد باقی خواهند ماند.

العبادی ادامه داد: پیروزی واقعی، موفقیت در حفاظت از وطن و مردم و حراست از دستاوردهایی است که با ریخته شدن خون‌ها و جانفشانی های ارزشمند به دست آمده است و خسارت زمانی خواهد بود که در پی اختلافات و دستاوردهای شخصی و گروهی باشیم. در چنین شرایطی وظیفه داریم برای حمایت از روند دموکراسی و سیاسی در کشور، تضمین پیشبرد سالم این روند، حفظ امانتداری، اجازه ندادن به بازی با رای مردم و مقابله با تلاش ها برای قربانی کردن قانون در قبال اهداف غیر قانونی، مسئولانه و دوراندیشانه وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم.

نخست‌وزیر عراق افزود بر همین اساس خواستار برگزاری نشست های مسئولانه برای توافق بر سر برنامه آینده مدیریت کشور هستم؛ نشست هایی در چارچوب قانون که برنامه های مورد توافق آن پاسخگوی نیازهای شهروندان برای داشتن زندگی آبرومندانه و اساسی برای همزیستی مسالمت آمیز باشد. در این زمینه مبارزه با فساد و رهایی از سهمیه بندی گروهی و قومی کشور از اهداف ماست. به همین منظور از گروه‌های سیاسی می خواهم پس از تعطیلات عید نشستی در سطحی عالی و در مکانی که مشخص خواهد شد برگزار کنند تا در این نشست برای حمایت از شهروندان، تضمین سلامت روند سیاسی کشور، حفظ دستاوردهای دموکراسی، توافق بر سر ساز و کارهای مختلف برای سرعت بخشیدن به بهترین شیوه برای تشکیل موسسات قانونی و اعتماد به تصمیم گیری ملی مبتنی بر منافع کشور و ملت، تدابیری اندیشیده شود.
انتهای پیام/

تأکید نخست‌وزیر عراق بر اهمیت اتحاد میان مردم و گروه‌های سیاسی

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار