گفتگوی تلفنی رییس جمهور فرانسه با نخست وزیر ایتالیا

امانوئل مکرون و جوزپه کونته به صورت تلفنی درباره تنش به وجود آمده گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی رییس جمهور فرانسه با نخست وزیر ایتالیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات فرانسه از گفتگوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا درباره تنش ناشی از حادثه قایق حامل مهاجران که سبب ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا شده است خبر دادند.

مکرون در این تماس تلفنی تاکید کرد وی چیزی که سبب اهانت به ایتالیا و مردم این کشور باشد نگفته است. مذاکرات مکرون و کونته در حالی انجام شد که پیش تر رئیس جمهور فرانسه دولت ایتالیا را به دلیل جلوگیری از ورود قایق مهاجران به سواحل این کشور که سبب آوارگی آنان بر امواج سواحل لیبی شد، این کشور را به بدبینی و مسئولیت ناپذیری متهم کرده بود.

به گفته مقامات فرانسه، سران فرانسه و ایتالیا در گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر تقویت همکاری های دوجانبه جهت مدیریت موثر سیاست های مهاجرت با کشورهای منطقه و ترانزیت، خواستار تقویت راهکارهای عمومی مناطق مرزی اروپا وهمچنین تلاش برای گسترش سازوکارهای جلب آوارگان در چارچوب اتحاد و انسجام اروپای واحد شدند.

مکرون و کونته همچنین بر رعایت احترام به قوانین بین المللی دریایی و مقررات مربوط به کمک های بشردوستانه و مهاجران گرفتار تاکید کردند.

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر ایتالیا در این گفتگوی تلفنی از علاقمندی طرفین به برگزاری نشستی در پاریس جهت بحث و تبادل نظر در باره ابتکارات جدید مربوط به مدیریت بحران مهاجرت خبر دادند.

در پی اقدام مقامات ایتالیا و مالت مبنی بر ممانعت از ورود کشتی حامل آوارگان و پناهجویان به بنادر یکدیگر، صدها نفر از مهاجران این کشتی چند روز در مناطق مرکزی مدیترانه سرگردان شدند. کشتی نجات آکواریوس که متعلق به بنیاد خیریه اس.او.اس مدیترانه است با 629 پناهجو و آواره در پی مخالفت ایتالیا و مالت ناگزیر در یکی از سواحل اسپانیا لنگر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار