وداع عاشقانه مازندرانی ها با ماه مهمانی خدا در نماز عید سعید فطر / تحریم‌ها موجب همبستگی ملی و پایداری بیشتر ایرانی ها شد

نماز عید سعید فطر صبح امروز در مصلا‌ها، مساجد و بیش از ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران اقامه شد.

اقامه نماز عید سعید فطر در مازندران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، مومنان خداجوی مازندرانی به شکرانه یکماه بندگی و روزه داری درماه میهمانی خدا جشن عبادی روز نخست شوال را با اقامه نماز عید سعید فطر برگزار کردند.

نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی ساری ساعت ۸ صبح به امامت آیت الله طبرسی ماینده، ولی فقیه در استان مازندران اقامه شد.

آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به تحریم‌های دشمنان برای نا امید کردن ملت ایران از نظام اسلام گفت: این تحریم‌ها موجب همبستگی ملی و پایداری بیشتر مردم است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس مردم ساری واستان مازندران از مردم غیور مازندران قدردانی کرد و افزود: حضور نزدیک به پنج هزار خبرنگار خارجی وداخلی برای پوشش راهپیمایی روز قدس بی سابقه بود.

امام جمعه ساری گفت: رسانه‌های خارجی این حضور پرشور مردم را در روز قدس و یا اجتماع عظیم مردم در اربعین را آنچنان که باید نشان دهند منعکس نکرده و نمی‌کنند.

آیت الله طبرسی افزود: جمعیت روز قدس و دیگر حضور مردم درصحنه‌های مختلف، موجب ترس ونگرانی دشمنان است.

 حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در حاشیه این مراسم در قائمشهر گفت: ماه مبارک رمضان امسال ۸۰۰ محفل و آئین جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده‌های مازندران برگزار شد.

وی افزود: ۳۰۰ بقعه وامامزاده شاخص در ماه مبارک رمضان امسال میزبان صائمین و مهمانان ضیافت الهی بودند.

حجت الاسلام حیدری سفره افطاری ساده در ۱۷۰ در امامزاده، توزیع بیش از ۷۰۰۰ سبد کالا بین نیازمندان و اعزام مبلغ و برپائی نماز جماعت در امامزاده‌ها را از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برپائی ۶۰۰ محفل قرآنی و ۲۰۰ برنامه جزء خوانی قرآن از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده‌های شهرستان‌های مازندران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، همچنین نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه و جماعات مازندران در همه مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم برگزارشد.

درخطبه‌های نماز عید فطر ائمه جمعه و جماعات با توصیه به رعایت تقوا وحفظ برکات الهی ماه مبارک رمضان با دوری ازگناه بر همدلی وکمک به ایتام و نیازمندان تاکید کردند.

گفتنی است نمازگزاران عید سعید فطر نیزفطریه و کفاره خود را درصندوق‌های مستقردرمصلا‌ها ومساجد واریز کردند

یادآور می‌شود، دفتر مقام معظم رهبری حداقل مبلغ فطریه را برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان (براساس قوت غالب گندم) و بر مبنای قوت غالب برنج هم قیمت سه کیلو برنج بر حسب نوع مصرف اعلام کردند.

همچنین کفاره غیرعمد روزی ۲۵۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

انتهای پیام/آ

برگزاری نماز عید فطر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار