آشپزخانه سلامت؛

پیشگیری از چروک شدن پوست با آب‌میوه‌ای تابستانی

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی آب‌میوه را با توجه به ویتامین‌های موجود در آن برای طراوت و زیبایی پوست و مو مفید دانست.

آب‌میوه‌ای که طراوت و زیبایی پوست و مو را برای شما به ارمغان می‌آورد/ پیشگیری از چروک شدن پوست با آب‌میوه‌ای تابستانیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آب طالبی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲، B۵، B۶، اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶، کلسیم، روی، آهن، منگنز، منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک، مس، فسفر، فیبر، لوتئین و زاکسانتین است.

برای بررسی خواص آب طالبی و اینکه مصرف این آب‌میوه برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آب طالبی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص آب طالبی اظهار کرد: این آب‌میوه به علت داشتن ویتامین‌های A و C برای طراوت و زیبایی پوست و مو مفید است؛ از چروک شدن پوست جلوگیری و به جوان‌سازی پوست و تقویت مو کمک شایانی می‌کند؛ آب طالبی به علت وجود گروه ویتامین‌های B و اسید فولیک مانع از ریزش مو می‌شود.

وی درباره  آب طالبی بیان کرد: این آب‌میوه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و منگنز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ آب طالبی به علت وجود اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آب طالبی به علت داشتن کلسیم، فسفر و منیزیم موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این آب‌میوه برای زنان باردار بسیار مفید است و به علت وجود پتاسیم از بروز فشار خون در این افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی تأکید کرد: آب طالبی به علت داشتن آهن، اسید فولیک، مس و گروه ویتامین‌های B به رفع کم‌خونی و بی‌اشتهایی کودکان کمک شایانی می‌کند؛ این آبمیوه به علت داشتن فیبر، روده‌ها را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: آب طالبی به علت وجود ویتامین A نقش مؤثری در تقویت بینایی افراد دارد و به علت داشتن لوتئین و زاکسانتین از بروز آب مروارید در اشخاص جلوگیری می‌کند.

عظمایی با اشاره به مفید بودن آب طالبی برای افراد سیگاری یادآور شد: مصرف این آب‌میوه به ترک سیگار کمک شایانی می‌کند همچنین تأثیر چشمگیری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد، اما افراد به ویژه مبتلایان به دیابت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

آب‌میوه‌ای که طراوت و زیبایی پوست و مو را برای شما به ارمغان می‌آورد/ پیشگیری از چروک شدن پوست با آب‌میوه‌ای تابستانی

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر آب طالبی

طالبی خُرد شده        یک کیلو و نیم

آب                               ۲ لیوان

عسل                             به مقدار لازم

آب لیموترش تازه         به مقدار لازم

یخ                                  چند تکه

عرق بیدمشک              ۲ استکان

طرز تهیه آب طالبی

 نخست طالبی خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید سپس آب و عسل را به آن اضافه و مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

عرق بیدمشک را به سایر مواد بیفزایید و دوباره مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

 چند تکه یخ داخل لیوان بریزید و آبمیوه را هم به یخ‌ها بیفزایید.

به مقدار لازم آب لیموترش تازه را به مواد درون لیوان اضافه کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.