امام جمعه اردکان:

صرفه‌جویی باید برای عموم مردم به یک فرهنگ تبدیل شود

امام جمعه ادرکان گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشورمان پا بگیرد هم باید دست از اسراف برداریم و هم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک فرارسیدن این عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) گفت: وقتی صبح روز عید فطر می‌شود منادی ندا می‌دهد که هرکسی بیاید پاداش عمل و اجر زحمات خود را در این ماه مبارک بگیرد.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در همه جهان اسلام و تحکیم وحدت در داخل کشور است.

وی در ادامه گفت: با همه تبلیغات مسمومی که دشمنان ما انجام دادند و با همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما در هفته گذشته، حضور باشکوه، تأثیرگذار، خیره‌کننده و امیدآفرین در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند.

حجت‌الاسلام شاکر در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هفته اول تیرماه که به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است، گفت: در کشور بین ۵ تا ۷ درصد از آب در بخش خانگی مصرف می‌شود و مابقی آن در بخش کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود. صاحبان صنایع و کشاورزی باید تلاش کنند که از اسراف در این عرصه‌ها نیز جلوگیری شود. صرفه‌جویی باید برای عموم مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.

خطیب نماز عید فطر اردکان در پایان گفت: مقام معظم رهبری در ده سال گذشته شعار سال‌ها را اقتصادی اعلام کردند. یعنی اقتصاد، گلوگاه مهمی است که دشمن به آن طمع ورزیده است تا ملت ما را بر زمین بزنند، اگر ما بخواهیم که اقتصاد کشورمان پا بگیرد هم باید دست از اسراف برداریم و هم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز عید فطر اردکان

برچسب ها: رمضان 97 ، فطر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
حاجی آقا باید با مفسدان جنگید وبعد با اسراف کنندگان
آخرین اخبار