اسرائیل فیلمبرداری از جنایات نظامیان صهیونیست را ممنوع می‌کند

اسرائیل در حال بررسی پیش‌نویس قانونی است که بر اساس آن فعالان حقوق بشری و حتی شهروندان عادی نمی‌توانند از سرکوب‌ها و جنایات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان تصویربرداری کنند.

اسرائیل فیلمبرداری از جنایات نظامیان صهیونیست را ممنوع می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی الشرق الاوسط، رژیم صهیونیستی در حال بررسی پیش نویس قانون جدیدی است که بر اساس آن فعالان و جنبش‌های حقوق بشری و حتی شهروندان عادی حق نخواهند داشت از حملات، سرکوب‌ها و اقدامات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان فیلمبرداری و تصویربرداری یا مدرک جمع آوری کنند و اگر کسی در این خصوص متهم شناخته شود، پنج تا ده سال زندان برای او در نظر گرفته می‌شود.

ائتلاف راستگرای حاکم بر این رژیم با پیش نویس قانونی موافقت کرد که فردا یکشنبه در کمیته وزارتی در امور قانونگذاری بررسی خواهد شد و بر اساس آن تصویربرداری از نظامیان اسرائیلی در حین حمله به فلسطینی‌ها ممنوع خواهد بود. منابع آگاه در وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند احزاب راستگرای این رژیم موافقت کردند پیش نویس قانون جدید در جلسه روز یکشنبه کمیته وزارتی امور قانونگذاری بررسی شود. 

منابع آگاه افزودند در نشست یکشنبۀ کمیته وزارتی امور قانونگذاری همچنین امکان اجرای پیش قانون جدید برای مأموران پلیس نیز بررسی خواهد شد به گونه‌ای که ممنوعیت تصویربرداری از نیرو‌های امنیتی را هم شامل می‌شود. در پیش نویس قانون جدید بر جلوگیری از تصویر برداری از فعالیت نظامیان صهیونیست در اجرای هر گونه عملیات نظامی ضد فلسطینی‌ها به بهانه اینکه بر روحیه آنان تأثیر منفی می‌گذارد، تأکید شده است.

این در حالی است که برخی فعالان حقوق بشری می‌گویند تصویب پیش نویس این قانون، مانع از آن می‌شود تا آنان اقدامات نظامیان اسرائیلی در نقض حقوق فلسطینی‌ها را ثبت و ضبط کنند.

در این قانون همچنین بر ممانعت از ضبط و توقیف دستگاه‌های صوتی نظامیان و جلوگیری از انتشار تصاویر آن‌ها در رسانه‌های خبری و یا شبکه‌های اجتماعی تأکید شده است. اگر ثابت شود هدف از تصویر برداری، ضربه زدن به روحیه نظامیان صهیونیست است، عامل آن به پنج سال و اگر هدف آسیب زدن به امنیت این رژیم باشد، به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.

روبرت ایلاتوف، از نمایندگان حزب اسرائیل بیتنا (خانه ما) در کنست رژیم صهیونیستی که این طرح را ارایه کرده است،  در ادعایی، هدف از آن را بالابردن روحیه نظامیان و شهروندان اسرائیل اعلام و تأکید کرد برخی از نهاد‌های جامعه مدنی و مراکز حقوق بشری می‌کوشند با تصویر برداری از نظامیان اسرائیل، آنان را به محاکمه شدن در دادگاه‌های بین المللی تهدید و یا از این تصاویر برای مخدوش کردن وجهه اسرائیل و تلاش برای تحریم آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار