دوغ كفير در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري ها مفيد است

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مصرف يك ليوان دوغ يك چهارم نياز روزانه بدن به كلسيم را تامين مي كند.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر پريسا ترابي، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكيضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: دوغ ساده و بدون گاز بهترين نوع نوشيدني است كه پايه لبني دارد و بيشترين مصرف و تنوع را در كشور دارا است اين نوشيدني به دليل دارا بودن كلسيم و انواع ويتامين ها مي تواند از بروز كمبود اين ريزمغذي ها پيشگيري كند.

وي در خصوص دوغ هاي گازدار و با اسانس گفت: دوغ گازدار اگرچه ممكن است طعم بهتري داشته باشد اما اين گاز ارزش غذايي آن را مي كاهد و پس از مصرف، آزاد شدن گاز co2 در معده سبب ناراحتي هاي گوارشي مي شود. دوغ هاي با اسانس هاي نعنا، آويشن براي تشويق به مصرف دوغ مناسب هستند.

اين متخصص تغذيه تصريح كرد: دوغ كفير نيز حاصل تخمير باكتري به نام پروبيوتيك در شير است و پروبيوتيك ها باكتري هاي زنده و مفيدي هستند كه مي توانند در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري ها مفيد باشند دوغ كفير مي تواند جانشين مناسبي براي كساني باشد كه روزانه از شير استفاده نمي كنند.

دكتر ترابي خاطرنشان كرد: رنگ دوغ بايد سفيد، سفيد شيري و از نظر طعم و بو مطبوع و فاقد هرگونه طعم و بوي خارجي باشد همچنين توصيه مي شود در صورت تمايل به مصرف دوغ، نوع كفير و يا دوغ هاي ساده و كم نمك و بدون گاز را انتخاب كنند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار