رئیس چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران ؛

تبریز میزبان برگزاری چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران

چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران ۲ و ۳ آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  عسگری رئیس چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران هدف از برگزاری این کنفرانس را فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه دستاورد‌های جدید علمی و پژوهشی، آشنایی با مسائل و دستاورد‌های روز و دریافت آموزش‌های کوتاه‌مدت در زمینه تمامی محور‌های اصلی و فرعی حوزه تخصصی مهندسی مخابرات اعلام کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محور‌های این کنفرانس افزود:آنتن‌ها، الکترومغناطیس، روش‌های عددی در الکترومغناطیس، بررسی سازگاری تداخل الکترومغناطیسی، رادار، مدار‌های ریزموج، سامانه‌های فوق پهن‌باند، مایکرواستریپ‌ها، کاربرد مایکروویو در مهندسی پزشکی، پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، پردازش سیگنال‌های دیجیتال، پردازش تصویر و بینایی ماشین، پردازش گفتار و شنوایی ماشین، پردازش سیگنال‌های مخابراتی، پردازش سیگنال‌های چندرسانه‌ای، رمزگذاری و پنهان‌نگاری، جداسازی کور منابع و فیلتر‌های وفقی از جمله این محور‌ها است.

به گفته وی نظریه اطلاعات و کدینگ، کدینگ منابع به‌صورت توزیع‌پذیر، کدینگ کنترل خطا، کدینگ توأم منبع و کانال، فشرده‌سازی داده‌ها، سامانه‌های مخابراتی، سامانه‌های مخابراتی صنعتی، سامانه‌های مخابراتی نظامی، شبکه‌های مخابراتی، حسگری، بی‌سیم، چندرسانه‌ای، حسگری بی‌سیم، نسل جدید، امنیت شبکه‌های مخابراتی، مخابرات نوری، بی‌سیم، سیار، ماهواره‌ای، طیف‌گسترده، چندحاملی و جایگاه مهندسی مخابرات در پدافند غیرعامل از دیگر محور‌های اصلی آن است.

عسگری مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس را ۱۵ مرداد اعلام کرد و گفت: نتایج داوری مقالات ۱۵ شهریور اعلام می‌شود.

وی در همین زمینه از تمام پژوهشگران، متفکران و مبتکرین خواست که برای تحقق اهداف یادشده، مقاله‌های پژوهشی اصیل خود را به زبان فارسی یا انگلیسی تهیه کنند و طبق تاریخ‌های اعلام‌شده در پوستر و فراخوان کنفرانس از طریق سامانه مخصوص ارسال مقالات، به‌صورت آنلاین به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: مقالات ارسالی باید از کیفیت مطلوب، برخوردار و حاوی آخرین یافته‌های علمی مؤلفان بوده و نیز قبلا در مجلات یا کنفرانس‌های دیگر، ارائه نشده باشند.

به گفته وی مقالات دریافتی پس از داوری و در صورت پذیرش توسط کمیته علمی کنفرانس، در بخش‌های مختلف ارائه و همچنین، در کنار ارائه مقالات، برخی سخنرانی‌های علمی هم با دعوت از اساتید خارجی و داخلی برگزار خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: همزمان با برگزاری کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی، صنعتی و سازمان‌های مربوطه برگزار خواهند شد.

گفتنی است:این کنفرانس به همت دانشگاه تبریز در سطح ملی در آبان‌ماه سال‌جاری در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار