معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

روابط ایران و هند دوستانه و برادرانه است

وزیر امور خارجه هند با بیان اینکه روابط ایران و هند، دوستانه و برادرانه است، افزود: ما به عنوان دو کشور دوست همیشه پشتیبان یکدیگر خواهیم بود.

وزیر خارجه هند : روابط ایران و هند دوستانه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند امروز ،در دیدار معاون استاندار اذربایجان شرقی با وی در فرودگاه بین المللی تبریز تاکید کرد : رابطه بین مردم یکی از اصول روابط دوجانبه است و خیلی مهم است که تلاش کنیم مردم دو کشور باهم ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی گفت: روابط ایران و هند دوستانه استوی که در سفر دوره‌ای خود به چند کشور اروپایی عازم کشور ایتالیا بود، از حضور در شهر تبریز ابزار خرسندی کرد و گفت: از میهمان‌نوازی مردم تبریز اطلاع دارم و امیدوارم در فرصت بهتری به این شهر زیبا سفر کنم.

رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم روابط تاریخی ایران و هند را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مردم تبریز از گذشته‌های دور با مردم هند روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشتند و امیدواریم در مقطع کنونی نیز بتواند سهم شایسته‌ای از روابط ایران و هند را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به رویداد تبریز 2018، این رویداد را فرصتی برای توسعه مناسبات ایران با کشورهای مختلف ذکر کرد و از وزیر امور خارجه هند خواست تا به گسترش رفت‌وآمد گردشگران و فعالان اقتصادی و تجاری هند به تبریز کمک کند.

وی با قدردانی از حمایت‌های دولت هند از جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هند یک کشور بزرگ و تأثیرگذار در روابط بین‌الملل است و ایران برای رابطه با این کشور اهمیت زیادی قائل است.

وی افزود: دوستی کشورها در زمان‌های سختی بسیار اثرگذارتر و به‌یادماندنی‌تر است و دولت و ملت ایران حمایت‌های هند را فراموش نخواهند کرد.

هواپیمای حامل وزیر امور خارجه هند برای سوختگیری در فرودگاه بین المللی شهر تبریز توقف کرده بود.

انتهای پیام/

 

وزیر خارجه هند  در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.