معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد؛

فعالسازی سازمان‌های مردم نهاد راهی برای توسعه پایدار

اکبری گفت: فعالسازی سازمان‌های مردم نهاد از اولویت‌های مهم امور اجتماعی وزارت کشور برای رسیدن به توسعه پایدار است.

فعال سازی سازمان‌های مردم نهاد راهی برای توسعه پایدارکمال اکبری معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع مشارکت‌های اجتماعی و حوزه مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که با تسهیل قوانین و مقررات می توان در راستای آن گام برداشت.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حوزه سازمان‌های مردم نهاد اهتمامی خوب در این زمینه داشته است. در این بین برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند در اولویت قرار دادن فعالسازی سازمان‌های مردم نهاد هستیم تا از این طریق شاهد جریانات خوبی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی مردم باشیم.

اکبری گفت: کار اجتماعی و تأمین رفاه حداکثری مردم، یکی از منویات رهبری است و برای رسیدن به این رفاه باید با در نظر گرفتن مشارکت‌های بین سازمان‌های متولی  و آگاه سازی مردم، شاهد فعالسازی شبکه‌های سلامت و بهداشت باشیم.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با توجه به اهمیت شبکه‌های سلامت و بهداشت در تأمین رفاه جامعه بیان کرد: بخشی از خدمات بهداشت از طریق شبکه‌های بهداشتی و از کانال سازمان‌های مردم نهاد پیش می‌رود، در این بین وزارت کشور نیز در نظر دارد در حوزه مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی بیش از پیش به جامعه خدمت‌رسانی کند.

وی گفت: برخی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه قوانین و مقررات مشکلاتی دارند و در برخی مواقع این قوانین را دست‌اندازهای پاسخگویی به مردم می‌دانند، اما در حقیقت وزارت کشور در حوزه مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی گام‌های خوبی را برداشته است.

اکبری ادامه داد: تسهیل خدمات مشارکت‌های اجتماعی یکی از اهداف حوزه مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور است که امیدواریم در این عرصه شاهد جریانات خوبی در کشور باشیم.

فعالسازی سازمان های مردم نهاد؛ گام اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی نه تنها در حوزه سلامت و رفاه بلکه در تمام حوزه‌ها کشور را با چالش مواجه می‌کند و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نظر دارد با تسهیل قوانین و مقررات و با رعایت چارچوب‌های قانونی و نظارتی، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش خدمت‌رسانی به جامعه و فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد گام بردارد تا شاهد جریانات سازنده سلامت اجتماعی در جامعه باشیم.

وی در پایان افزود: سازمان‌های مردم نهاد با رعایت چارچوب‌ها و شناسایی نیازهای جامعه در حوزه توانبخشی نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و با توجه به نیاز جامعه و افراد کم توان به حوزه توانبخشی می‌توانیم شاهد توانمندی و رشد سازمان‌های مردم نهاد و حمایت حداکثری از جامعه توان‌خواه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار