دختران نیجریایی عاملان اجرای عملیات‌های انتحاری تروریست‌های بوکو حرام

بر اساس شواهد و اطلاعات منتشره، گروه تروریستی مسلح بوکو حرام در حملات انتحاری خود از دختربچه‌ها استفاده می‌کند.

دختران نیجریایی عاملان اجرای عملیات‌های انتحاری تروریست‌های بوکو حرامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی مسلح بوکو حرام در حملات انتحاری خود از دختربچه ها استفاده می کند.

یک مقام محلی نیجریه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد افراط گرایان گروه بوکو حرام برای ارتکاب حملات انتحاری در شمال شرقی نیجریه از دختربچه ها استفاده کرده اند.

این مقام دولت محلی نیجریه افزود: در بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم که تروریست های بوکو حرام برای حملات انتحاری اخیر در شمال شرقی کشور از شش تا ده دختربچه که اجسادشان در محل انفجار پیدا شد، استفاده کرده اند.

در دو حمله انتحاری اخیر که شنبه شب گذشته در منطقه دامبوآ در ایالت بورنو اتفاق افتاد، سی و یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند. در این حمله افرادی هدف قرار گرفتند که در مراسم جشن عید فطر شرکت کرده بودند.

پس از این دو حمله انتحاری که دختربچه ها عامل آن بودند، افراط گرایان بوکو حرام به طرف مردمی که در صحنه انفجار تجمع کرده بودند آتش گشودند و افراد بیشتری را کشتند.

نیجریه در سال های اخیر همواره در معرض حملات و بمب‌گذاری های گروه افراط گرای مسلح بوکو حرام قرار داشته است. حملات و شورش های بوکو حرام سال 2009 در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه نیز گسترش پیدا کرد. حملات بوکو حرام در نیجریه تا کنون به کشته شدن بیش از بیست هزار نفر و آواره شدن دو میلیون و سیصد هزار تن منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار