نگرانی روزافزون آمریکایی‌ها از سیاست‌های تجاری جنجال‌برانگیز ترامپ

اقدام جنجالی دونالد ترامپ به اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای چینی با مخالفت شدید جامعه تجاری آمریکا مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، اقدام جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای چینی، با مخالفت شدید جامعه تجاری آمریکا مواجه شد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: تعرفه های جدید دونالد ترامپ بر واردات کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار موجب اعتراضات شدید جامعه تجاری آمریکا شده است. اتاق بازرگانی و میزگرد تجاری آمریکا که از بزرگترین گروه های لابی واشنگتن هستند، روز جمعه هشدار دادند این تعرفه ها و در نتیجه اقدامات تلافی‌جویانه چین، به تولیدکنندگان، کشاورزان و مصرف کنندگان آمریکایی لطمه خواهد زد.

تام دانِهیو، رئیس اتاق بازرگانی، گفت این رویکردِ درستی نیست.

گروه میزگرد تجاری نیز هشدار داد: "ایجاد خطر جنگ تجاری بالقوه، راهی اشتباه برای حل این مشکلات است."

انجمن بین‌المللی حسابداران حرفه‌ای مجاز آمریکا هفته گذشته گزارش داد 38 درصد از مدیران اجرایی که از آنها نظرسنجی شده است نگران اختلاف میان آمریکا و شرکای تجاری آن هستند و چهل درصد می گویند تعرفه های آمریکا یا اقدامات تلافی جویانه چین به تجارت آنها لطمه خواهد زد.

عدم اطمینان روز افزون و نگرانی درباره سیاست تجاری آمریکا موجب شده است تعرفه ها تبدیل به نقطه انفجاری در روابط واشنگتن و جامعه تجاری این کشور شود.

جان بوزلا، رئیس و مدیر اجرایی انجمن خودروسازان جهانی که نماینده شرکت های بین المللی خودرو در آمریکا است، گفت ترامپ نگرانی ها را درباره چین افزایش داده است، «اما هیچکس در جنگ تجاری برنده نمی‎شود.»

مدیران اجرایی دیگر به خصوص تولیدکنندگانی که از آلومینیوم و فولاد وارداتی استفاده می کنند، هشدار داده‌اند که این تعرفه ها موجب می شود تجار در سرمایه‌گذاری احتیاط کنند و مجبور شوند هزینه های فزاینده را (با افزایش قیمت محصولات‎شان) به مصرف کنندگان تحمیل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار