کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند توجه در شرایط خشکسالی

سرپرست فرمانداری زاهدان گفت:سه اقدام محوری با توجه به خشکسالی‌های پی درپی در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند توجه در شرایط خشکسالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهنوازی  سرپرست فرمانداری زاهدان در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: این سه محور شامل آبیاری تحت فشار، لایروبی قنوات و اصلاح الگوی کشت است.

شهنوازی افزود: تاکنون هزار و ۴۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام شده و تا دوسال آینده چهار هزار هکتار دیگر نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات گیاهان پرآبخواه از دوهزار هکتار به ۵۰۰ هکتار کاهش یافته است، گفت: گیاهان کم آبخواه مثل سیر و زعفران باید جایگزین شود.

شهنوازی با تاکید براینکه پرورش دام و طیور با توجه به قابلیت‌های استان باید در اولویت باشد، افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار تن تولید شیر و سالانه ۱۰۰ هزار تن تولید گوشت قرمز داشته ایم.

۷۰ نفر از کشاورزان و دامداران استان دراین جلسه حضور داشتند که مجوزندادن خروج دام بومی از استان، تغییر نکردن نرخ شیر از سال ۹۲ تاکنون و کمبود علوفه دام از مشکلات مطرح شده کشاورزان و دامداران استان بود.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار