رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مطرح کرد؛

لزوم بررسی بیشتر ماجرای ثبت سفارش در زمان ممنوعه/ حباب قیمت خودروهای خارجی به زودی می‌ترکد

موضوع ثبت سفارش خودرو در ۶ ماهی که سایت مسدود بود باید بیش از گذشته مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

لزوم بررسی بیشتر ماجرای ثبت سفارش در زمان ممنوعه/ حباب قیمت خودروهای خارجی به زودی می‌ترکدمیثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته برخی واردکنندگان خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش در سال گذشته گفت: حدود ۶ ماه سایت به یکباره مسدود شد و در این زمان مشخص شد بارها و در زمان‌های مختلف افرادی خاص به سایت دسترسی پیدا کردند و موفق به ثبت سفارش خودرو شدند اما امروز بیان می‌شود سایت ثبتارش هک شده و افرادی به این سایت دسترسی پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: چطور ممکن است در فواصل مختلف آن هم در روزهای تعطیل و نیمه شب عده‌ای موفق به ثبت سفارش بشوند و بر فرض محال اگر واقعا سایت هک شده بود چرا بعد از فهمیدن این ماجرا ثبت سفارش‌ها حذف و ملغی نشد؟!

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به لزوم معرفی متخلفان و پیگیری دقیق‌تر ماجرای ثبت سفارش خودرو در زمان ممنوعه و همچنین موضوع قاچاق خودرو گفت: باید تمام متخلفان شناسایی، محاکمه و به مردم معرفی شوند تا از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و غیرکارشناسی آفت اصلی این روزهای اقتصاد کشور است و باید ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصاد از جمله بازار ارز و خودرو را در تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی برخی مدیران دولتی جست‌وجو کرد.

رضایی همچنین به دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو به خصوص خودروهای وارداتی ناشی از افزایش قیمت ارز، افزایش تعرفه واردات و هزینه های جانبی مثل بیمه، دستمزد کارگران و غیره است و اینکه عنوان شود واردکنندگان قیمت هارا افزایش نامتعارف داده اند منطقی و قابل قبول نیست.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری شخص وزیر قرار شده تا در اسرع وقت بازار خودرو سروسامان بگیرد و از طرف دیگر وضعیت تعرفه واردات خودرو مشخص شود.

وی ادامه داد: شرایط بازار خودروهای وارداتی به زودی آرام و منطقی خواهد شد و مشتریان واقعی می‌توانند به دور از هیجانات امروز بازار و نوسان کاذب قیمت‌ها، خودروی مورد نظر خودشان را با قیمت منطقی خریداری کنند.

گفتنی است در همین راستا امروز مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب خبر هک شدن سایت ثبتارش اعلام کرد: تخلف صورت گرفته در واردات ۶۴۸۱ دستگاه خودرو تأیید و این موضوع توسط حراست این وزارتخانه در دست بررسی است و ‌به زودی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۷
خودرو لحظه ای گرون شده باید لحظه ای هم ارزون بشه
آخرین اخبار