مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد:

تشکیل 30 فقره  پرونده تسهیلاتی با اعتبار بیش از 44 میلیارد ریال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از تشکیل 30 فقره  پرونده تسهیلاتی با اعتبار 44 میلیارد 594 میلیون ریال در همدان خبر داد.

تشکیل 30 فقره  پرونده تسهیلاتی با اعتبار بیش از 44 میلیارد ریالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تشکیل 30 فقره  پرونده تسهیلاتی با اعتبار 44 میلیارد 594 میلیون ریال تنها یکی از اقدامات اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان همدان است، افزود: تشکیل پرونده تسهیلات از محل مکانیزاسیون به تعداد ۲۲فقره به مبلع ۲۶۰۲۰ میلیون ریال برای تامین و تجهیز واحدهای تولیدی از لحاظ به روز نمودن تجهیزات شامل، هیتر، هواکش مه پاش و دستگاه تولید پلت و دان در مرغداری ها و لوازم شیر دوشی، شیر سرد کن و سایر وسایل مورد نیاز در واحدهای صنعتی ازاقدامات این اداره است.

وی در ادامه افزود: بازدید و پیگیری تولید نوغان ونوغانداری و تولید 5 کیلو پیله ی خشک توسط یکی از نوغانداران بخش مرکزی به منظور فرآوری و ارسال آن به کارخانجات تولید ابریشم، پیگیری امور ثبت و مشخصات رکورد گیری، شیر تولیدی در گاوداری های صنعتی و اجرای طرح (دی اچ ای) به منظور اصلاح نژاد انتخاب بهتردام، نظارت بر توزیع ۲۹۲۴ تن نهاده های دامی بین دامداران شامل جو، کنسانتره، ذرت و سویا از دیگر اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه نظار ت بر امور بهبود تغذیه دام در کارخانجات تولید خوراک دام در سطح شهرستان همدان در ۳ واحد با تولید بیش از ۴۵ هزار تن در سال است گفت: برای انواع دام شامل مرغ گوشتی مرغ تخمگذار گاوشیری گوساله پرواری و بره پرواری، اجرای مرحله اول، دوم و سوم سنترنژادی برای سه گله ۵۰ راسی، ۷۵ راسی و ۱۰۰ راسی، توزیع ۳۰۰۰ قطعه بچه ماهیان کپور بین پرورش دهندگان ماهی به صورت ترویجی به منظور تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای تولید گوشت سفید انجام شده است.

فضلی در ادامه افزود:  بازدید و  سرشماری سالیانه ۲۱۰مورد از زنبورستان های تحت پوشش شهرستان همدان، اجرای طرح نظارت بر بهبود تولید مرغدایها در ۱۵ واحد ، برگزاری دوره آموزشی طبخ ماهی به تعداد 16 جلسه با شرکت 400نفر در روز از اقدامات دیگر جهاد برای  باغداران و کشاورزان است.

وی در ادامه بیان کرد: برای اولین بار جهت کنترل پروانه فری و کرم خراط در باغات گردو بدون استفاده از سموم 32 هزار فرمون بین باغداران همدانی توضیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: 50 درصد این فرمون ها بصورت یارانه ای بوده که از ابتدای خرداماه توزیع شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

فضلی خاطرنشان کرد: کشاورزان همه ساله باید برای رسیدگی بیشتر به درختان علاوه بر هرس آنها، نسبت به سم‌پاشی و مراقبت در حین کوددهی و آبیاری از بروز هرگونه آفت‌زدگی به درختان ممانعت کنند و در صورت بروز آفت نیز اقدامات لازم را برای از بین بردن آن بکار گیرند.

وی سطح باغات دانه دارشهرستان را یک هزار و 2هکتار ،هسته دار میوه های خشک 2 هزار و 864 همتار، دانه ریز  2 هزارو 737  هکتار و گلخانه های سبزی و صیفی ۳۰ هکتار عنوان  و افزود: پیش بینی  می شود سال جاری 50 هزار تن تولید محصولات باغی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان به تشکیل پرونده تسهیلاتی در حوزه اشتغال اشاره کرد وگفت: تشکیل پرونده تسهیلاتی از محل رونق تولید (بهینه یاب) به تعداد 1 فقره به مبلغ 63646 میلیون ریال، تشکیل پرونده تسهیلاتی از محل اشتغال فراگیر به تعداد 41 فقره بخ مبلغ 576696 میلیون ریال و تشکیل پرونده تسهیلاتی از محل توسعه روستایی به تعداد 22 فقره به مبلغ 52334 میلیون ریال بوده است.

فضلی با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار و 190هکتار از اراضی کلزا و غلات در سال 96-97 بیمه شده اند گفت: 25 هزار  1129 هکتار از این اراضی مربوط به غلات و 61 هکتار نیز مربوط به مزارع کلزا است.

این مسئول  به آمار پروانه های صادره در حوزه تولیدات دامی واحد های صنعتی در سنوات مختلف پرداخت و گفت: 39 واحد گوساله پرواری در سال 95 وقبل از آن با ظرفیت 3789 و بره پرواری با تعداد 12 واحد و ظرفیت 3005 از واحد های فعال به حساب می آیند.

وی در ادامه بیان کرد: واحد تولیدی گوساله پرواری  در سال 96 با یک پرونده و ظرفیت 50 راس و بره پروی بدون پروانه صادره و با ظرفیت 200راس در مراتب بعدی صدور پروانه قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: مرغ گوشتی در سال 96 با ظرفیت 764هزار و تشکیل یک پرونده و مرغ تخم گذار بدون صدور پروانه جدید با تعداد 9 پرونده و ظرفیت یک میلیون 432هزار و 700 عدد از دیگر ظرفیت های اداره تولیدات دامی است.

فضلی درباره ظرفیت های مرغ مادر گوشتی گفت: در حوزه مرغ مادر گوشتی نیز تعداد 2 پرونده با ظرفیت 110 مرغ تشکیل شده است.

وی به واحد های سنتی در حوزه تولیدات دامی اشاره کرد  و گفت: 12 واحد گاو شیری با ظرفیت 147 راس و 19 واحد گوساله پرواری با ظرفیت 520 راس در سال 96  پروانه صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه  در سه ماه نخست سال جاری  در حوزه گاو شیری 2 پروانه صادر و 28 راس به ظرفیت واحد های گاوشیری اضافه شده است، ادامه داد: در همین مدت 4پروانه در واحد های گوساله پروی با ظرفیت 65 راس صادرشده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه بره پروری نیز 43پروانه با ظرفیت 6هزار 508 راس ایجاد شده، بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری 14 پرونده با ظرفیت یک هزار و 240راس ایجاد شده است.

انتهای پیام/ص.ف

 30پرونده تسهیلاتی با بیش از 44 میلیارد ریال در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.