بررسی پرونده اختلاس در اداره کل عشایری و تعاون روستایی جنوب کرمان / 10 نفر در گمرکات کشور بازداشت شدند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :پرونده اختلاس در اداره کل عشایری و اداره تعاون روستایی جنوب کرمان در شعبه 2بازپرسی جیرفت در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه گفت :مهمترین وظیفه قوه قضایه رسیدگی و حل اختلاف مردم است.

وی بااشاره به اینکه سال گذشته 553هزار پرونده در استان رسیدگی شده است افزود: تعداد پرونده های ورودی 242هزار پرونده بوده است.

موحد تصریح کرد : امسال تعداد قاضی های استان از 316نفر به334نفر افزایش یافته است.

وی گفت : بررسی پرونده ها در شعب استان رشد 16درصدی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش ملی قوه قضائیه در 5تیر ماه ودیدار مدیران قضایی کشور با رهبرانقلاب گفت:در استان کرمان دیدار با نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان ودیدار باائمه جمعه استان از برنامه های این هفته است.

وی افزود :سخنرانی روسای دادگستری شهرستانها واستان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته از دیگر برنامه هاخواهد بود .

موحد گفت :در اجرای مصوبه مجلس 238نفر از محکومان مجازات اعدام به حبس تعزیری درجه یک که موقت است تبدیل  وحبس جایگزین مجازات اعدام در حال اجرا است و1181نفر از محکومان مواد مخدر از حبس ابد به حبس تعزیری درجه 2که از15تا22سال زندان است می شود.

موحد با اشاره به حوزه امنیتی استان نیز اظهار داشت: تدابیر کنترلی وپیگیری و به طور ویژه برخوردهای قضایی قاطع وعبرت آموز با عناصر ناامنی در جنوب وشرق استان کرمان موجب شد میثاق نامه عدالت و با حضور سران طوایف و دادگستری و ائمه جمعه منعقد شد که کمک زیادی به کاهش مسائل ناامنی کرد.

وی افزود :کاهش 28درصدی رخدادهای ناامنی حاصل این میثاق نامه بود.

موحد افزود: درجریان تجمعات واغتشاشات دی ماه 96 و سه ماهه اول سال 97نیزکه دادستانی نقش محوری داشت و با همکاری دستگاههای اطلاعاتی وانتظامی و اداری وبه ویژه استانداری توانستند با برخوردهای مناسب نه صرفا قضایی این اعتراضات راکنترل کنند وبه اذعان مسئول کشوری کرمان بهترین عملکرد را دراین دو بخش داشته است.

رییس کل دادگستری کرمان گفت :درجرائم اقتصادی ،دراین بخش شورای حفظ حقوق بیت المال  1570هکتار اراضی دولتی مسترد شد، 153حکم قلع وقمع صادر شد818نفر تحت تعقیب کیفری قرارگرفتند.

وی تصریح کرد :در برخورد با مفاسد اقتصادی ،در یک ماه گذشته ،دیوان محاسبات اختلاس بین 1تا2میلیاردتومان توسط دو نفر از کارکنان اداره کل راه وشهرسازی مطرح و در حال رسیدگی است 80درصد وجوه بازگشت داه شده ودو متهم ممنوع الخروج شده اند تا بازگشت کامل وجوه انجام شود.

موحد افزود:در پرونده دیگربا رصد اطلاعاتی مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور درجریان بود که پرونده ها مربوط به ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه های وارداتی که از طریق کارشناسان وکارکنان گمرک صورت گرفته است،این افراد پس ازشناسایی همدیگر به صورت مستقیم وغیرمساقیم با واردکننده ارتباط و مبلغی رشوه در زمان مورد نظر رد وبدل که موضوع کشف و در گمرک شهرستان کرمان مشخص شد کارکنان اداره نیزدراین بین از فعالان  مبالغی دریافت می کردند که ارتباط های آنها در سیرجان وبوشهر شناسایی و در این رابطه 10نفر بازداشت شدند که 4نفر کارمندگمرک ومابقی کارشناس ارزیابی کالا بودند .

وی درخصوص پرونده اختلاس اداره کل عشایری جنوب استان هم گفت : دو اختلاس و تصرف غیرقانونی رخ داده که اتحادیه عشایری و اداره کل عشایری و اداره تعاون روستایی جنوب کرمان درگیر آن است که مربوط به سال گذشته در شعبه 2بازپرسی جیرفت در دست بررسی است.

وی همچنین اظهارداشت: در بحث شوراهای حل اختلاف ما 339واحد شورای فعال داریم که 237شورا شهری و102شورای روستایی را دربرمی گیرد که این شوراها148هزار پرونده رسیدگی شده است.

موحد به خاتمه یافتن 42هزار پرونده که در این شوراها منجر به صلح وسازش شده اشاره کرد وگفت: در جمع پرونده ها 28درصد رشد داشتیم و در صلح وسازش رتبه سوم کشوری رابدست آوردیم .

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: درحوزه ای مانند ریگان با 82درصد ارزوئیه با 79درصد ساردوئیه 70درصد بهترین وضعیت صلح وسازش داشتیم در رفسنجان انار وسیرجان وکرمان زیر20درصد صلح وسازش داشتیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با بیان اینکه دادگاه عمومی بخش های فاریاب، ساردوئیه ، بروات، راین وکشکوئیه تاسیس و فعالیت خود را برای ارائه خدمات قضایی به مردم آغاز کردندگفت: مجتمع قضایی خانواده مصوب شده و به زودی راه اندازی شود.

وی گفت :حوزه رسیدگی به سرقت نیز به زودی کارخود را مستقلا شروع می کند مجتمع قضایی جرائم امنیتی وموادمخدر به تصویب رسیده واین ظرفیت ها برای توسعه خدمات قضایی به مردم استان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

راه اندازی دادگاه ویژه سرقت به صورت مستقل در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار