مصرف 70 درصد گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در صنایع داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: 70 درصد گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در صنایع داخلی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  سید مجید منبتی افزود: گوگرد یکی از محصولات جانبی این مجتمع است که از فرآورش گاز ترش بدست می‌آید و طی فرآیندی در واحد‌های بازیافت گوگرد  با درجه خلوص 99 ممیز 98 درصد تولید می‌شود.

وی گفت: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به عنوان بزرگترین تولید کننده گوگرد به میزان دو هزار و 400 تن در روز، قطب گوگرد خاورمیانه محسوب میگردد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه از سالیان گذشته 70 درصد محصول گوگرد به صورت خام به کشور‌های چین و هند صادر می‌شده است خاطرنشان کرد: با رصد بازار جهانی و اخذ تصمیمات موثر، بحث فروش گوگرد مذاب به بازار داخلی از سال قبل مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

منبیتی گفت: با هدف کاهش صادرات گوگرد و استفاده از آن در صنایع داخلی و دعوت از  صنعتگران و کشاورزان، شاهد استقبال بی نظیر خریداران از گوگرد تولیدی این شرکت با درجه خلوص 99 ممیز 98 درصد بودیم به نحوی که امروز 70 درصد محصول گوگرد پالایشگاه در داخل کشور و 30 درصد به بازار جهانی صادر می‌گردد و این موضوع تاثیر مثبتی در رشد شاخص‌های اقتصادی نیز به دنبال داشته است.

وی افزود: در راستای استقبال خریداران از محصول گوگرد، تسهیلاتی از جمله فروش اعتباری طی دوره یک ساله پیش بینی شده است که این موضوع باعث ترغیب خریداران محصول گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با توجه به جایگاه گوگرد پالایشگاه در حوزه صنایع و تولید کود بنتونیتی، زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها در راستای ارزش افزوده آغاز شده است تا این شرکت‌ها بتوانند در امر کسب و کار نقش آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام// م. ه.
 

مصرف گوگرد پالایشگاه گاز هاشمی نژاد در صنایع داخلی

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.