عضو نظام مهندسی استان تهران:

68درصد از ساختمان‌های تهران مهندس ناظر تاسیسات ندارند

کرمی گفت: 68 درصد از ساختمان‌های با متراژ کمتر از 1500 متر در تهران مهندس ناظر مکانیک ندارند.

68درصد از ساختمان‌های تهران مهندس ناظر تاسیسات ندارندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین کرمی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری دومین نشست بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز با بیان اینکه 68 درصد از ساختمان‌های استان تهران با متراژ کمتر از 1500 متر مهندس ناظر تاسیسات مکانیک ندارند، اظهار کرد: ارتقا و افزایش دانش فنی مهندسان مکانیک و ایجاد بستر مناسب برای شکل‌گیری ارتباط بین صنعت و مهندسان در زندگی مردم و اقتصاد کشور اثر مستقیم دارد.

وی افزود: ارتباط با انجمن‌ها و تولید کنندگان اروپایی و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند زمینه‌ساز بهبود کیفیت ساخت و ساز شود.

کرمی با بیان اینکه برخی تجهیزات ساختمان‌های کشور قدیمی هستند گفت: تلاش کرده‌ایم در کنفرانس بین‌المللی نقش مهندس مکانیک در ساخت و ساز شهری از شرکت‌های صاحب‌نام و پیشرو دنیا برای استفاده از فناوری‌های نوین این بخش دعوت کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ما آموزش فناوری‌های روز دنیا به مهندسان برای ارتقا کیفیت تجهیزات تاسیسات ساختمان است.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی با بیان اینکه در یکی از طرح‌های ساختمان‌های داخلی از فناوری‌های نوین یک شرکت بزرگ فرانسوی استفاده شده است گفت: در این پروژه مخازنی برای ذخیره‌سازی انرژی سرمایی ساخته می‌شود که از طریق آن در شب سرما تولید و ذخیره کرده و در زمان اوج مصرف از آن استفاده خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: بزرگترین مزیت این فناوری برای شبکه‌های تولید و توزیع برق کشور است.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی سازندگان داخلی تجهیزات دهه شصت را مجددا تولید می‌کنند البته در این بین برخی شرکت‌های داخلی نیز با انتقال فناوری شرکت‌های پیشرو تجهیزات را مجددا تولید می‌کنند.

کرمی افزود: دومین همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سازمان مهندسی استان تهران پنجم و ششم تیرماه در مرکز پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: انرژی و محیط زیست، فناوری‌های نوین در سامانه‌های سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع شرایط آسایش و کیفیت هوا در ساختمان‌ها و آب و فاضلاب، حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق، آینده پژوهش و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این کنفرانس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار