مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

سال گذشته ۳ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شد/ مشترکان خانگی جزو مشترکان پر مصرف استان هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۳ هزار انشعاب غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی که متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سال گذشته ۳ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شد/ مشترکان خانگی جزو مشترکان پر مصرف استان هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین اسماعیلیان صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه مشترکان خانگی جزو مشترکان پر مصرف استان هستند  افزود: ۱۴.۷۸ درصد مشترکان خانگی بیش از ۲۰ متر مکعب مصرف آب دارند و بیش از ۱۰۰ هزار اخطار برای مشترکان پر مصرف صادر و در پیمایش‌های صورت گرفته با متخلفان حوزه آب برخورد شد.
 
وی با بیان اینکه طبق آمار موجود در خراسان رضوی ۸۲ پروژه آبی، ۷۸ پروژه فاضلابی، ۳۰ پروژه مطالعاتی آبی و ۳۰ پروژه مطالعاتی فاضلابی در حال اجرا است گفت:  از مجموع اعتبارات ۱۰۳ میلیارد تومانی سال ۹۶ تنها ۴۰ درصد آن تخصیص یافته و اعتبار مصوب امسال هم ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود:در سال جاری حفر و جابه‌جایی ۳۷ حلقه چاه، تجهیز ۳۴ حلقه چاه، ۱۱۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۷۵۰۰ متر مکعب مخزن آبی به مجموعه تاسیسات آبی استان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه آب شرب خراسان رضوی از ۴۵۰ منبع تامین می‌شود گفت:  و با توجه به اینکه ۳۰ شهر با کم آبی مواجه هستند تمامی تاسیسات آبی استان مجهز و به‌روز شده تا با مشکلی مواجه نشویم.

اسماعیلیان  افزود: شهر‌های گلبهار، نیشابور، قوچان، سبزوار و گناباد بیشترین مصرف آبی را در خراسان رضوی دارند و با بیشترین خطر کم آبی مواجه هستند .

وی گفت: تمام دغدغه ما در فصل تابستان در بحث مدیریت درست و مصرف صحیح و بهینه آب بوده تا از کم‌آبی و بی‌آبی در این بازه زمانی به سلامت عبور کنیم و با مشکلاتی همچون قطعی و جیره‌بندی آب مواجه نباشیم که تحقق آن نیازمند همکاری و مشارکت مردم بوده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه  در مسیر انجام موفق پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم افزود: در شهر‌های گلبهار و سبزوار از قرارداد‌های BOT و خرید تضمینی استفاده کرده‌ایم که در گلبهار با پیشرفت ۸۰ درصدی و در سبزوار با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده است.

اسماعیلیان گفت: نرخ آب بها در خراسان رضوی از هفتم اردیبهشت ماه امسال ۷ درصد افزایش یافته است و ۸۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و کمترین موارد ممکن را در قطع انشعاب آب داشته‌ایم.
 
انتهای پیام//ا.س
 

نشست خبری مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی 

برچسب ها: آب وفاضلاب ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار