استقبال روسیه از تصمیم آمریکا و کره جنوبی درباره تعلیق رزمایش نظامی مشترک

­وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تعلیق رزمایش نظامی مشترک استقبال کرد.

استقبال روسیه از تصمیم آمریکا و کره جنوبی درباره تعلیق رزمایش نظامی مشترکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تعلیق رزمایش نظامی مشترک استقبال کرد.

در تاریخ 12 ژوئن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور با هم دیدار کردند و بر اساس بیانیه مشترک دو طرف، توقف رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی در مقابل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره صورت خواهد گرفت.

در پایان نشست سنگاپور رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در زمانی که تلاش‌ها برای مذاکره به منظور دستیابی به توافق صلح در جریان است برگزاری رزمایش نظامی کاری نامناسب خواهد بود. ترامپ همچنین تاکید کرد لغو رزمایش نظامی مشترک به صرفه جویی مالی کمک خواهد کرد.

به دنبال این تصمیم، یک مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی با تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک خود در شبه جزیره کره موافقت کرده‌اند.

این مقام آمریکایی اعلام کرد بیانیه رسمی دو طرف در این زمینه طی روز‌های آینده منتشر خواهد شد و افزود، رزمایش برنامه ریزی شده دو کشور که قرار بود در ماه اوت برگزار شود به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار