مرکل: باید جایگاه اروپا را در جهان چند جانبه‌گرا پیدا کنیم

صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه گفت باید جایگاه اروپا را در جهان چند جانبه‌گرا پیدا کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ «مِزِبرگ» در برلین گفت: در مسیری حرکت می کنیم که باید جایگاه شایسته اروپا را در جهان چند جانبه‌گرا بیابیم. چون اروپا علاقه مند به کنشگری است و زمانی که مساله به دفاع از ارزش های ما، باورهای ما و حتی رفاه و برقراری صلح در جهان و موضع ما در جهان مربوط می شود، این نقش آفرینی برای اروپا با اهمیت می شود.

او افزود: بنابراین همان طور که مشاهده می‌کنید امروز، روزی است که باید به این مسائل گسترده می‌پرداختیم و امروز پیش از ظهر وزرای محیط زیست دو کشور، گفتگوهای زیست محیطی با هم داشتند و عصر امروز نیز در نظر داریم با شرکت‌های اقتصادی اروپایی، مباحثی را جلو ببریم و رئیس کمیسیون اروپا به طور نمادین به ما نشان داده است که آلمان و فرانسه در این قبیل نشست‌ها تنها برای خودشان کار نمی‌کنند بلکه طرح این گونه مباحث در راستای روح اروپا قرار دارند. امروز ما اولویت هایی نیز داشتیم و در زمینه صدور یک بیانیه به جمع بندی رسیدیم و البته پاسخ های بسیاری هم وجود دارند که از مدتها قبل منتظر دریافتشان هستیم. با این حال معتقدم تلاش‌های صورت گرفته، قابل تحسین هستند. نکته اولی که باید به آن اشاره کنم آن است که ما باید سیاست امنیتی و سیاست خارجی خود را کارآمدتر کنیم و به نظر من بیش از آنچه که تاکنون در این زمینه وارد شده ایم، ظاهر شویم.

مرکل گفت: بنابراین لازم است همکاری‌های ساختارمند مشترکی را در حوزه سیاست‌های امنیتی خود تکمیل کنیم و سطح مداخلات میانجی‌گرانه اروپا را ابتکاری‌تر کنیم و سپس دو کشور به طور تنگاتنگ و تا آنجا که مقدور است در این باره با هم در ارتباط قرار گیرند. این تلاش در نهایت به این امر منجر می شود که یک فرهنگ راهبردی مشترک، نه تنها در توسعه سامانه‌های دفاعی که البته در همکاری‌های متقابل دفاعی برقرار شود.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک مرکل و مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار