جام جهانی ۲۰۱۸؛

تیم ملی فوتبال ایران -اسپانیا/ جدال کی روش و هیرو برای صعود/ یوز ها بدنبال شکار ماتادور ها

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰ امروز چهارشنبه در ورزشگاه کازان آره نا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی اش از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باید به مصاف اسپانیا برود. با توجه به برتری شاگردان کارلوس کی روش در نخستین بازی خود مقابل مراکش بین هواداران و اهالی فوتبال ایران، موجی از امید برای صعود این تیم به دور بعدی جام بیست و یکم ایجاد شده است و همه انتظار دارند تیم ملی در 2 بازی آتی اش برابر اسپانیا و پرتغال نتایجی بگیرد که برای نخستین بار این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برساند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

یوزهای ایرانی تا آخرین دقیقه اولین بازی خود مقابل مراکش تا سر حد جانشان برای کسب پیروزی جنگیدند و در نهایت با گل به خودی "عزیز بوهددوز" 3 امتیاز طلایی کسب کردند تا با توقف اسپانیا برابر پرتغال، اکنون صدرنشین گروه مرگ باشند. همین امر یکی از بزرگ ترین موفقیت های تاریخ فوتبال ایران را شکل می دهد اما بازیکنان ما می دانند صعود از مرحله گروهی، بدون شک بزرگ ترین دستاورد تاریخ حضور ما در جام جهانی است و اگر به این امر دست یابند، مدت ها در عرش به سر می برند. به همین دلیل آنها باید مقابل قهرمان سال 2010 جام جهانی یک دقیقه هم از بازیکنان حریف غافل نشوند و با بیش از 100 درصد تمرکزشان پا به زمین ورزشگاه کازان آره نا بگذارند.

در سوی مقابل اسپانیا که با وجود اخراج خولن لوپتگی از سرمربیگری این تیم درآستانه دیدار با پرتغال، فوتبال روانی برابر قهرمان یورو 2016 به نمایش گذاشت و در نهایت با درخشش کریستیانو رونالدو، فوق ستاره حریف و اشتباهات داوید دخیا در رسیدن به پیروزی ناکام ماند، خوب می داند برای جلوگیری از تکرار فاجعه جام جهانی 2014 و حذف در مرحله گروهی این مسابقات نباید شاگردان کارلوس کی روش را دست کم بگیرد چراکه دراین صورت به سختی جریمه می شود.

فرناندو هیه رو، سرمربی تیم ملی اسپانیا که در ابتدای ورود کارلوس کی روش به رئال مادرید در سال 2003 پس از 13 فصل بازی برای کهکشانی ها از این تیم جدا شد،  با اطلاع از اندیشه های تدافعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دنبال راهی برای به گل رسیدن در همان دقایق آغازین بازی است. او می داند هرچه از زمان این دیدار بگذرد، گل زدن به ایران سخت تر می شود و به همین دلیل سعی دارد با استفاده از قدرت و تکنیک بازیکنان خط میانی اش از ابتدای بازی روی دروازه ایران فشار بیاورد.

خبر بد برای تیم ملی ایران در آستانه دیدار با ماتادورها، آسیب دیدگی روزبه چشمی از ناحیه کشاله ران و خداحافظی او با جام جهانی 2018 روسیه بود. البته کارلوس کی روش ثابت کرده است در این مواقع با استفاده از تدابیری خاص می تواند تیمش را از بحران خارج کند و بدون شک او برای جایگزینی دفاع وسط استقلالی تیم ملی ایران هم برنامه ویژه ای دارد.

نکته ای که درباره دیدار ایران و اسپانیا باید به آن اشاره کرد اینست که با وجود برتری تیم ما در بازی با مراکش، نباید نسبت به تقابل با تیم سوم رنکینگ فیفا، رویایی فکر کنیم. شاید شکستی خفیف برابر این حریف هم بتواند همچنان امیدهای ما را برای صعود زنده نگه دارد اما بی شک کسب یک تساوی یا حتی شکست دادن لاروخا رویایی است که احتمال تحقق آن از پسران کی روش وجود دارد.

بیشتر بخوانید

سایت انگلیسی نتیجه دیدار ایران و اسپانیا را پیش بینی کرد

ترکیب احتمالی تیم‌های ملی اسپانیا - ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

کوزمین:امیدورام سردار آزمون در بازی با اسپانیا گل را به ثمر برساند

ایران ۱ - مراکش صفر / ایران با پیروزی بر مراکش آبروی آسیا را در جام جهانی خرید + فیلم و تصاویر

آمار بازی

این نخستین دیدار ایران و اسپانیا در طول تاریخ است.

تیم ملی فوتبال ایران در مجموع 6 بازی مقابل تیم های اروپایی در جام جهانی، 5 بار شکست خورده و تنها مقابل اسکاتلند در جام جهانی 1978 به تساوی رسیده است.

در طرف مقابل اسپانیا برابر حریفان آسیایی در جام جهانی 2 برد و 2 تساوی کسب کرده است. هرچند ناداوری در بازی این تیم برابر کره جنوبی در جام جهانی 2002 سبب حذف ماتادورها در ضربات پنالتی شد.

لاروخا در پنج دوره اخیر جام جهانی، سه بار از کسب پیروزی در دیدار اول ناکام مانده است. جالب اینجاست این تیم در جام جهانی 1998 فرانسه و 2014 برزیل پس از پیروزنشدن در بازی نخست خود، در ادامه نتوانست از مرحله گروهی صعود کند اما در سال 2010 پس از شکست  برابر سوئیس به مراحل بالای جام جهانی راه یافته و در نهایت قهرمان شد.

اسپانیا در چهار بازی اخیرش در جام جهانی 10 گل دریافت کرده است.

گل ایران مقابل مراکش که منجر به پیروزی شاگردان کارلوس کی روش شد، پس از گل فرانچسکو توتی در دیدار ایتالیا و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 که در دقیقه 94:24 به ثمر رسید و منجر به پیروزی آتزوری شد، دیرترین گلی است که زمینه پیروزی یک تیم را فراهم می کند.

سه گل اخیر ایران در جام جهانی در 15 دقیقه پایانی بازی به ثمر رسیده است و تیم ما به هیچ وجه نتوانسته است در 30 دقیقه ابتدایی بازی گلی را وارد دروازه حریفانش کند.

دیه گو کاستا  در هشت بازی اخیرش برای لاروخا هشت گل به ثمر رسانده است.

ایران می تواند به اولین تیم آسیایی تبدیل شود که پس از کره جنوبی در جام جهانی 2002، در 2 بازی متوالی اش در این رقابت ها به پیروزی می رسد.

 زمان دیدار تیم های ملی ایران- اسپانیا از ساعت 22:30(به وقت تهران) روز چهارشنبه 30 خرداد در ورزشگاه 45379 نفری کازان آره نا برگزار می شود.

آندرس کونها اروگوئه ای با کمک نلسون تاران و مائوریسیو اسپینوزا این بازی را قضاوت می کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، کریم انصاری فرد و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال اسپانیا

داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، دنی کارواخال، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، کوکه، آندرس اینیستا، ایسکو، داوید سیلوا و دیه گو کاستا

انتهای پیام/

پیش بازی دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
اینها نمی گذارند اسپانیا حذف بشه ادامه جام استقبال کم می شد ما اگر گل دیگری هم می زدیم قبول نمی کردند
Iran (Islamic Republic of)
سنگ صبور ع
۰۰:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
عالی عالی عالی ,حق شما این نبود عالی بازی کردین ,شما پیروز میدان هستین
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ایران ۲-۰ اسپانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
میبره ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۹:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
نباید بازی را تا این اندازه حساس کرد به نظرم برد وباخت برای ایران واسپانیا به میزان مساوی ممکن است در بازی های گروهی هیچ تیمی از قبل نه برنده است ونه بازنده ی کم باید بر خود وشرایط مسلط بود وهردو تیم خوبند وشانس هم تا حدی وجود دترد اما تا بازی پایان نیافته نه ایران برنده است نه بازنده وهمینطور نه اسپانیا
Iran (Islamic Republic of)
ارتمیس
۱۷:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
یه عده انقد ناامیدن من موندم تو زندگیشون چطوری با مشکلات کنار میان.لابد هر موقع یه مشکل بزرگ سر راهشون باشه خودکشی میکنن.بابا اسپانیاس خوب باشه مگه نبوده تا حالا که تیمای بزرگ جلو تیم های کوچک ببازن؟ایشالا میبریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
امیدوارم ما بازی را ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
هورا امشب ایران بازی را میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
همه با هم پشت تیم ملی مون هستیم یک صدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ان شا الله می بریم
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۴:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ایشالا با غیرت بازی کنیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
یه عده ای ا برای اینکه وانمود کنند امروزی هستند و از مسائل روز دنیای مطلع هستند مرتبا می گن اسپانیا تیم سوم فیفاست و تیم ایران رو از پیش بازنده می دونند و با این حرفها بی خود استرس درست می کنند خود اسپانیا تیم سومه دنیاست که باشه مثلا که چی؟ اگر قرار بر درستی این حرفهای بی سروته بود ژاپن هم باید در برابر کلمبیا خودشو از پیش باخته می دونست ولی خدا وکیلی آیا بازی دیروز ژاپن هیچ نشانی از یک تیم از پیش باخته داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
انشأالله عزیزان ما برنده میشن وپرچم پر افتخار ایران عزیز را بلند میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
من میگم صفر-صفر
Iran (Islamic Republic of)
سارا سالاری
۱۱:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
شهر ري وشيراز واصفهان در اسپانيا
البته ممكن است بسياري از اين حرف من تعجب كنند ولي من 12 سند تاريخي ارائه می کنم كه نشان مي دهد قبل از فتح اسپانيا به وسيله موسي بن نظير وطارق بن زياد كه از اتفاق باز هر دو ايراني بوده اند پادشاهي از اصفهان بنام رودريگوئز كه اعراب به آن الادرينوق مي گفتند، بر اسپانيا حكومت مي كرده است.از جمله ابن اثير(عزالدین علی بن محمد یا عزالدین ابوالحسن جزری است (۶۳۰–۵۵۵ ه ق)مورخ نامي كه عرب هم مي باشد ، ابن خردادبه اولين جغرافي دان مي باشد كه به ايراني بودن سلسله موسوم به ايشپان يا ايسبان كه از فاتحان ومهاجريت ايراني به اسپانيا بوده اند اشاره مي كند. مقري در اين مورد مي نويسد : بربر ها اندلس را فتح مي كنند و پادشاه آنها اشبان يا اسبهان بوده كه اسم خود را بر تمام مملكت مي گذارند.شهر زادگاه او اصفهان بوده او شهر سويل را تاسيس مي كند ونام آن را اسبانيا مي گذارد كه بعداً اين نام به همه سرزمين اسپانيا اطلاق مي شود . همچنين يعقوبي مي نويسد كه پادشاه اسپانيا كه نام او ادريق از اصل ومنشاء اصفهان بوده در سال 91 هجري در نبردي با طارق كه او هم ايراني از اهل طبرستان بود شكست مي خورد. بعد از فتح اسپانيا بوسيله رومي ها اقوام ايراني الن كه در اقليت قرار گرفته بودنند با گروهي ديگر از مهاجرين كه گات يا گوت ناميده مي شدند وعمده آنها يهودي بودنند متحد شده وايالت كاتوآلنيا را ايجاد كردند كه تركيبي از اسم گات وآلن مي باشد. اسم شهر بارسلون يك ريشه ايراني دارد. اين بندر از نام هميلكار بارسا سردار فنيقي گرفته شده كه در سال 250 سال قبل از ميلاد در نبردي با رومي ها اين ناحيه را فتح مي كند .طبق تواريخ معتبر، فنيقي ها اقوام ايراني بوده اند كه بر بخش هاي زيادي از سواحل مديترانه حكم راني مي كرده اند.اسم مادريد هم اسمي ايراني مي باشد.زماني كه ايراني ها به اين منطقه مي رسند در اين ناحيه قنات حفرمي كنند زيرا در اين ناحيه هيچ رودي جاري نبوده است . تاچند ده پيش هم آب مادريد از همين قنات ها كه ايراني ها آن را حفر كرده بودنند تامين مي شده است. اعراب به قنات وآبي كه از آن جاري مي شود مجري مي گويند. لذا نام آن منطقه به كنايه مجري شد بعد از اشغال اسپانيا بوسيله مسيحيان حروف IT به آن اضافه شد كه معرب آن شد مجريت =مادريد.(قنات/نوشته هانري گويلو/ترجمه دكتر مقدم ) بعد از فتح اسپانيا بوسيله مسلمان اقوام مسلمان ايراني زيادي به اين سرزمين مهاجرت كردنند در اسپانيا شهر هاي زيادي وجود داردكه ايرانيان به پاسداشت شهرهاي ايراني ،نامهاي ايراني چون ري شيراز وشوشتر و.. بر آن نهاده اند. بسياري از كلمات اسپانياي با فارسي مو نمي زند كه نشانه اي از تاثير زبان فارسي در اين ناحيه می باشد. هنوز در اسپانيا شهرهاي با نام ايراني وجود دار مثل شهر شيراز در استان باداخس و شهر ري درمالگا.آقای دکتر حمید شفیع زاده اسناد و مدارک و عکس های فراوانی در این مورد در کتاب تازیخ حضور مسلمانان و ایرانیان در امریکاآورده است. و من این مطالب را از کتاب ایشان گفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ما ایرانیها عادت داریم همه چی رو ایرانی بدونیم
Iraq
اهورا
۱۴:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
بسیلر عالی و زیبا بود با منابع معتبر .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
نتیجه بازی پرتغال -مراکش می تونه برای تیم ملی ما سرنوشت ساز باشه اگر مراکش بتونه در مقابل پرتغال حتی یک تساوی هم بگیره پس ما هم می تونیم در مقابل اسپانیا شگفتی ساز بشیم ان شااله
بازی پرتغال مراکش فکر کنم ساعت چهار ونیم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
برای تیم ایران صبر جمیل و شفاعت خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
درود بر تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
در تاریخ فوتبال ایران ثبت شد که در جام جهانی بمدت پنج روز سرگروه ماند
آخرین اخبار