سردار مقیمی عنوان کرد؛

میان طرفین پرونده ایرانشهر تفاهم وجود داشته است/ تشکیل پرونده قاچاق برای واردات 5 هزار خودرو غیرمجاز از طریق سایت ثبت سفارش

افزایش ۴۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق و کاهش ۱۰ درصدی جرائم در سال ۹۶رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: پرونده حادثه ایرانشهر در دست اقدام است و تا زمانیکه‌ مستند قانونی‌ نداشته باشیم، نمی‌توانیم شخصی را متهم بدانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در گردهمایی سراسری روسای پلیس آگاهی استان های سرارسر کشور که امروز ( چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از جمله اهدافی که در سال 96 به پلیس آگاهی کشور ابلاغ شد، کاهش 50 درصدی زمان ارائه خدمات انتظامی و کاهش 10 درصدی جرائم بود.

وی افزود: همچنین پلیس آگاهی در سال96،  4 اولویت مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت، مبارزه با جرائم خشن و مسلحانه و جرائم اقتصادی را در دستور کار خود قرار دادیم.

سردار مقیمی گفت: سال گذشته سامانه پایش مبارزه با قاچاق کالا تاسیس شد و در سراسر کشور 49 قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا ایجاد و 17 ایستگاه ایست و بازرسی را تاسیس کردیم که در این ایستگاه ها تمام کالاهای ورودی و خروجی به کشور با سیستم های مکانیزه پایش می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته  ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 48 درصد افزایش پیدا کرده است و 260 جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا برگزار و 31 طرح عملیاتی اجرا شد. همچنین سال گذشته 59 مورد از دلالان ارزی دستگیر شدند.

سردار مقیمی گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در خصوص معدوم کردن کالای قاچاق، با دیگر دستگاه ها مذاکراتی داشتیم اما در این راه متاسفانه موفقیتی کسب نکردیم.

سردار مقیمی‌ در جمع خبرنگاران‌ گفت: پلیس آگاهی یک برنامه 5 ساله برای کاهش وقوع جرائم را در اولویت‌ کاری خود‌ قرار داده است.

وی افزود: در انتخابات سال گذشته‌ با افزایش جرائم‌ روبرو بودیم که مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد و باعث شد‌ برای اینکه بتوانیم به تعهدات‌ خود برسیم طرح‌های ویژه عملیاتی را طراحی کنیم که این افزایش تعهدات باعث افزایش امنیت در کشور شد.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: ما اولویت‌ کار خود را مبارزه با سرقت از منازل قرار دادیم. متأسفانه امروزه‌ منازل به خزانه بانکی تبدیل شده و سرقت از منازل دیگر مبالغ کم نیست، زیرا مردم مقدار زیادی طلا و ارز در خانه‌های خود نگهداری می‌کنند.

سردار مقیمی‌ گفت: در کشور مکان‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند طلا و ارز‌ خود را به آنها بسپارند؛ مانند صندوق امانات بانک‌ها اما در اکثر موارد طلا و ارز در کشوی کمد اتاق خواب نگهداری می‌شود و سارقان به راحتی به آنها دست پیدا می‌کنند.

وی در رابطه با میزان کشفیات پرونده‌های سرقت از منازل گفت: در سه ماهه نخست سال 10.5 درصد افزایش کشفیات را داشتیم و مشکلی در برگرداندن اموال به مالباختگان‌ نداریم.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: همچنین در زمینه سرقت خودرو 6.5 درصد کاهش داشتیم و در سرقت‌های مهم 11 و سرقت‌های خرد 14 درصد کاهش پرونده‌ها را در 3 ماهه نخست سال داشتیم.

وی افزود: بیشتر سرقت‌ها از منازل غیر حرفه‌ای هستند و تقریباً 20 دقیقه قبل از غروب آفتاب و 2 تا 3 ساعت بعد از غروب آفتاب رخ می‌دهند. سرقت‌ها در شهرهای‌ کلان محلی نیستند، بلکه سارقان از شهرهای دیگر به شهرهای کلان وارد و اقدام به سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: ما در کشفیات پرونده‌ها به دنبال کاهش زمان هستیم و تقریباً 20 تا 30 درصد خودروهای مسروقه در 24 ساعت ابتدایی، 65 درصد در 72 ساعت و 80 تا 90 درصد 10 تا 20 روز اول کشف می‌شوند و تنها 5 درصد از خودروهای مسروقه‌ به دلیل اینکه اوراق می‌شوند بطور کامل کشف نمی‌شوند.

سردار مقیمی‌ گفت: یکی دیگر از مشکلات ما پرونده‌های جعل و کلاهبرداری‌ است. با وجود اینکه بارها تأکید کرده‌ایم همچنان شاهد کلاهبرداری‌ از طریق افرادی هستیم که با اشخاص تماس می‌گیرند و به آنها می‌گویند که در مسابقه برنده شده‌اند و آنها را پای عابر بانک می‌برند.

وی در رابطه با پرونده تجاوز به دختران ایرانشهری‌ گفت: پرونده ایرانشهر تحت رسیدگی است و ما مسلط به پرونده هستیم؛ آنچه در فضای مجازی به این شکل می‌چرخد را تایید نمی‌کنیم. این پرونده نیز در دست اقدام است و با توجه به تأکیدات قضایی نمی‌توانیم زیاد در مورد آن صحبت کنیم. تا زمانیکه‌ مستند قانونی‌ نداشته باشیم نمی‌توانیم شخصی را متهم بدانیم، زیرا بارها مشاهده شده فردی به جرم اقرار کرده و صحنه جرم را بازسازی می‌کند، اما بعد از چند هفته مجرم اصلی دستگیر می‌شود؛ این افراد به دلیل کسب شهرت جرائم را بر عهده می‌گیرند.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: در پرونده ایرانشهر‌ بعد از شکایت پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان وارد کار شد اما در این پرونده نوعی تفاهم و همکاری بین 2 طرف پرونده وجود دارد که از بیان آن معذورم‌.

سردار مقیمی در رابطه با پرونده واردات خودرو به کشور و گزارش سازمان بازرسی گفت: برای این موضوع نیز پرونده قاچاق تشکیل شده است.

وی گفت: سال گذشته 2هزار و 500 نفر در پرونده قتل، 317نفر در پرونده آدم ربایی، 1400 نفر در پرونده تجاوز، 700 نفر در پرونده سرقت مسلحانه دستگیر شدند. همچنین  53 باند آدم ربایی متلاشی شدند.

سردار مقیمی افزود: در حوزه پرونده های زمین خواری  20 درصد افزایش کشفیات داشتیم و 56 هزار پرونده کلاه برداری کشف شد.

وی گفت: پلیس آگاهی و تیم های تشخیص هویت و DVA در حوادث سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و ترور های انجام شده حضور داشته و بیش از  3 میلیون نمونه در باند چهره نگاری پلیس آگاهی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
باید هر چه سریعتر مجرمان مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
تفاهمی مگه ميشه مگه داریم
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
بهرحال باید باهاشون برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
بایذ با این خلافکاران برخورد جدی شود
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
این افراد باید اعدام بشن
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
جلوی کالای قاچاق گرفته بشه و برخورد جدی با قاچاقچیان صورت گیرد
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
باید پیگیر این موضوع باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
اینکه افراد برای کسب شهرت به جرم دیگران اعتراف میکنند خیلی عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا به وضع جریمه های سنگین رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا به وضع جریمه های سنگین رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
برای کسب شهرت جرایم رو بر عهده میگیرن،؟
آخرین اخبار