خرازی: اروپا باید برای حفظ برجام تضمین عملی دهد + فیلم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: اروپا باید در قبال برجام تضمین‌های عملی بدهد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی که به رم سفر کرده است با انتزو مواورو میلانزی، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

گسترش روابط دوجانبه و موضوع برجام از محورهای اصلی گفتگوها در این دیدار بود.

خرازی گفت: نکته مهم برجام است. البته ما می دانیم کشورهای اروپایی در حال تلاش برای حفظ برجام هستند.

وی افزود: ما برای حفظ برجام خواستار تضمین های محکم و عینی هستیم و گفته ایم که صرفا مواضع سیاسی کافی نیست.

خرازی با بیان اینکه ایتالیا به عنوان شریک نخست تجاری ایران در جمع کشورهای اتحادیه اروپایی برای بقای برجام تلاش می‌کند افزود: امیدواریم که تلاش‌های ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی سرانجام به مکانیزم های عینی برسد تا بتوانند بقای برجام را تضمین کنند چرا که در غیر این صورت دیگر دلیلی برای ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: اروپایی‌ها نیز درک می‌کنند که نه تنها منافع اقتصادی بلکه منافع امنیتی نیز در حفظ برجام است چرا که هرگونه فروپاشی برجام منجر به تحولات در منطقه می‌شود که اروپایی‌ها به عنوان همسایگان منطقه، متاثر خواهند شد.

وی تاکید کرد: ایتالیا به عنوان همسایه غرب آسیا درک بهتری نسبت به مسئله منطقه و نقش ایران در آن دارد. چرا که واقعیتی که امروز در منطقه حاکم بوده، متفاوت با واقعیت گذشته است و هرگونه توسعه صلح و امنیت در منطقه بدون دخالت و همکاری ایران امکان پذیر نیست و ایتالیا به خوبی بر آن آگاه است.

خرازی افزود: ما هم گفته ایم که آمادگی برای هرگونه تلاش برای توسعه صلح و امنیت در منطقه داریم مشروط به اینکه واقعیت در نظر گرفته شود و بازیکنان اصلی منطقه آمادگی برای آمدن پای میز مذاکره داشته باشند و با همکاری یکدیگر نسبت به تحولات منطقه مواضع درستی را اتخاذ کنند که منجر به گسترش صلح و امنیت شویم .

کمال خرازی در سفر 2 روزه خود به ایتالیا و واتیکان قرار است فردا با نخست وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان نیز دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/
 

سفر کمال خرازی به ایتالیا + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار