خراسان شمالی پایتخت کوراش ایران می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: با راه اندازی دهکده جهانی کوراش و برپایی رویداد‌های مرتبط، این استان به پایتخت کوراش ایران تبدیل می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی سه شنبه شب در بازدید از محل برگزاری اردوی مشترک کوراش کاران برتر داخلی و خارجی در بجنورد گفت: در آموزه‌های دینی به ورزش و تندرستی بسیار سفارش و تاکید شده است، توسعه امور ورزشی به گسترش فرهنگ جوانمردی و مروت در جوامع کمک شایانی می‌کند.

وی به امنیت فراگیر در کشورمان اشاره‌ کرد و افزود: ورزشکاران خارجی حاضر در این اردو پیام صلح و دوستی ملت ایران و امنیت بسیار بالای حاکم بر کشورمان را به هموطنان خود منتقل کنند و از فرصت حضور در استان برای لذت بردن از دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این خطه بهره گیرند.

صالحی افزود: خراسان شمالی ظرفیت و توانمندی بالایی در رشته کوراش دارد و مصطفی دلیریان، کوراش کار این استان عنوان برترین کوراش کار سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

دلیریان، مدال طلای گراند اسلم تایوان و طلای بازی‌های هنر‌های رزمی در کره جنوبی را به دست آورده است.

حدود یک هزارو ۵۰۰ جودوکار و کوراش کار بیمه شده ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد.

گفتنی است: اردوی مشترک بین‌المللی کوراش در بجنورد از نوزدهم خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی علیدخت آغاز شده است و تا سی و یکم همین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ط


برگزاری اردوی مشترک بین‌المللی کوراش در بجنورد

برچسب ها: کوراش ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.