از 2 تیرماه؛

نوآموزان کارونی به زنگ سنجش سلامت می روند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از 2 تیرماه سال جاری آغاز می شود.

عزیز مزرعه، رئیس اداره آموزش و پرورش کارون در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی 2 تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می کنند، بیان داشت: پیش بینی می شود بیش از 4 هزار نوآموز بدو ورود به کلاس اول دبستان در این پایگاه ها مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی هدف از اجرای طرح سنجش سلامت را بررسی سلامت جسمانی و ذهنی کودکان، شناخت توانایی ها و استعدادهای آن ها به منظور کمک به بهبود کیفی آموزشی عنوان کرد.

مرزعه با اشاره به راه اندازی و فعالیت 3 پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در شهرستان کارون اشاره و اذعان کرد: دبستان شهید صمدی در کوت عبدالله به عنوان پایگاه ثابت شهری و دبستان قاآنی در روستای کوت سید صالح و دبستان فرهنگ در هادی آباد به عنوان پایگاه های سیار برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون در ادامه افزود: والدینی که قصد ثبت نام نوآموز پایه اول یا پیش دبستانی خود را دارند می توانند با مراجعه به مدارس محل ثبت نام نسبت به رزرو نوبت اقدام نمایند و از 2 تیرماه همزمان با آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت، فرآیند سنجش فرزند خود را طی کنند.

این مقام مسئول، همراه داشتن پرینت نوبت سنجش، شناسنامه والدین نوآموز، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس 4 * 3 و حضور ولی دانش آموز را برای سنجش سلامت الزامی عنوان نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون، هزینه اعلام شده برای این سنجش را 25 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: مراجعه نکردن در نوبت مقرر باعث ابطال نوبت و پرداخت هزینه مجدد می شود.

عزیز مزرعه با بیان اینکه در این طرح، نوآموزان از جنبه بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی مورد ارزیابی قرار می گیرند تصریح کرد: نوآموزانی که در مدت سنجش دچار مشکل شناسایی شوند برای بررسی بیش تر به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

انتهای پیام/گ

آغاز طرح سنجش سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.