نخست‌وزیر سابق سوئد: ترامپ بیشتر از پوتین اروپا را بی‌ثبات می‌کند

نخست‌وزیر سابق سوئد گفت اقدامات و مواضع دونالد ترامپ بیش از اقدامات و مواضع ولادیمیر پوتین، اتحادیه اروپا را با بی‌ثباتی مواجه می‌کند.

نخست‌وزیر سابق سوئد: ترامپ بیشتر از پوتین اروپا را بی‌ثبات می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مجموعه ای از پیام های توییتری, جنگی لفظی را ضد اروپا شروع کرده است و با انتقاد از سیاست های سهل گیرانه و منعطف مهاجرتی اروپا، این سیاست ها را فاجعه بار توصیف می کند. اما این موضع ترامپ با واکنش بسیار تند کارل بیلدت، نخست وزیر سابق سوئد مواجه شده است. کارل بیلدت با انتقاد از دونالد ترامپ گفت: ترامپ بیشتر از پوتین اروپا را بی ثبات می کند.

حاکمیت سیاسی و سیاستمداران و رسانه های سوئد همیشه از سیاست های پوتین در قبال اروپا انتقاد کرده است.

نویسنده گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه نوشته است: دونالد ترامپ اخیرا در یکی از پیام های توییتری خود استدلال کرد که مهاجرت ائتلاف ضعیف برلین را می لرزاند. ترامپ همچنین نوشت جرائم در آلمان روز به روز تشدید می شود و اجازه ورود به میلیون ها مهاجر زمینه را برای تغییر سریع فرهنگ اروپایی فراهم خواهد کرد.

کارل بیلدت، نخست وزیر سابق سوئد و از حامیان سرسخت اتحادیه اروپا در واکنش به این اتهامات ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت در حال حاضر میزان جرم و جنایت در آلمان در پایین ترین سطح قرار دارد و با وجود ترامپ و دیگران که تلاش می کنند تصویری کاملا مخالف ارائه کنند میزان جرم و جنایت در آلمان همچنان کاهش می یابد.

نخست وزیر سابق سوئد همچنین در صفحه توییتر خود نوشت زمانی که درباره بی‌ثباتی در اتحادیه اروپا سخن می گوییم باید متوجه باشیم که ترامپ بیش از پوتین در بی ثباتی اتحادیه اروپا نقش دارد. این در حالی است که اکثر سیاستمداران سوئدی و رسانه های این کشور پوتین را یک عامل خطرناک توصیف می کنند.

نویسنده گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه نوشته است کارل بیلدت در ماه های اخیر مجموعه‌ای از حملات لفظی و انتقادات را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شروع کرده است و سیاست خارجی وی را زیر سوال برده است.

نخست وزیر سابق سوئد گفت باید بپذیریم که اتحادیه اروپا نمی تواند بطور کامل از آمریکا مستقل شود ولی کشورهای اروپایی باید همکاری های گسترده ای را در بخش های امنیتی و دفاعی ایجاد کنند.

نخست وزیر سابق سوئد پیش از این هم گفته بود خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک حمله ضد اروپا است.

کارل بیلدت از سال 1991 الی 1994 وزیر امور خارجه سوئد و از سال 2006 الی 2014 هم نخست وزیر این کشور بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار