مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران مطرح کرد؛

لزوم صرفه جویی ادارات دولتی برای عبور از پیک مصرف/کمبود ۵ هزار مگاواتی تولید برقابی در کشور

صبوری گفت:با کاهش 10 درصدی مصرف برق ادارت دولتی می توانیم بدون خاموش از پیک مصرف عبور کنیم.

صرفه جویی ادارات دولتی برای عبور از پیک مصرف لازم استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد مشترکین برق تهران، اظهار کرد: ۱۳ درصد مشترکان برق کشور که حدود ۴.۵ میلیون مشترک کشور را شامل می شود در تهران است. حدود ۹ درصد مصرف برق کشور در ساعات پیک مصرف در تهران است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور تصریح کرد: به دلیل کاهش بارش در تابستان سال جاری نیروگاه های برقابی تنها با ۵۰ درصد ظرفیت قادر به تولید برق هستند و کمبود ۵ هزار مگاواتی در حوزه تولید برقابی را شاهد هستیم که در زمان پیک مصرف با توحه به افزایش تجهیزات سرمایشی می تواند مشکل ساز شود.

وی ادامه داد:اقدامات لازم جهت بهینه سازی و نوسازی شبکه توزیع و انتقال صورت گرفته است و ۲۰۰ اکیپ عملیاتی آماده خدمت رسانی در این حوزه هستند.

صبوری با اشاره به پیک مصرف در تهران تصربح کرد:سال گذشته در تهران پیک مصرف به ۴۷۰۰ مگاوات رسیده بود که با توجه به رشد ۵ درصدی مصرف پیش بینی می شود این رقم در زمان پیک به ۴۹۰۰ مگاوات برسد که با توجه به بحث مدیریت مصرف و تقاضا این رقم را در ۴۵۰۰ مگاوات مدیریت می کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به امضاء تفاهمنامه بین شرکت ها و ادارات مختلف تهران بیان کرد: ۳۵۰۰ تفاهمنامه بین شرکت و ادارات مختلف تهران به امضا رسیده است که پیش بینی می شود در نتیجه این تفاهم نامه ها شاهد صرفه جویی ۳۵۰ مگاواتی در مصرف برق باشیم.

وی با اشاره به میزان مصرف برق در بخش های دولتی اذعان کرد: ۲۵ درصد از بار مصرف شهر تهران مربوط به بخش دولتی است که از این ۲۵ درصد، ۵۰ درصد مربوط به تجهیزات سرمایشی بخش های مختلف ادارات دولتی است. در صورتی که ادارات دولتی در دوره پیک مصرف برق تنها ۱۰ درصد  نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، می توانیم پیک مصرف برق را بدون خاموشی بگذرانیم.

صبوری در پایان گفت:۵۰ اکیپ شامل نیروهای کارشناسی و متخصص به صورت سرزده به منظور نظارت به ادارت دولتی آماده فعالیت خواهند بود .این افراد تحت  آموزش هایی در جهت مدیریت مصرف قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

 صرفه جویی ۳۵۰ مگاواتی در مصرف برق با امضاء تفاهمنامه بین شرکت ها و ادارات مختلف تهران 

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
نمی فهمم با اینکه میگن مشکل برق داریم ولی خیلی مواقع می بینیم که تیر چراغهای روشنایی وسط بلوار خیابانها تا ساعت یازده صبح روشنه !!! لطفا جلوی این ریخت و پاشهای برقی رو بگیرید
آخرین اخبار