۵۱ طرح بزرگ در دست اقدام خیران استان مرکزی

دبیر جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی گفت:بیش از ۵۱ طرح بزرگ با مشارکت خیرین دراین استان مرکزی در حال انجام است.

۵۱ طرح بزرگ در دست اقدام خیران استان مرکزیقائمی دبیر جشنواره خیرین مدرسه ساز صبح امروز درحاشیه جلسه هم اندیشی برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در حال حاضر بیش از ۵۱ طرح بزرگ با مشارکت خیرین در استان مرکزی در حال انجام است.

قائمی افزود:ارزش ریالی این ۵۱ طرح بزرگ ۵۸۰ میلیارد ریال است که بخشی از تامین این اعتبار توسط خیرین پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۲۰ پروژه با مشارکت خیرین در استان مرکزی تکمیل می‌شود اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از هزارو ۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال فعالیت هستند.

 بیش از ۴۵ میلیارد تومان تعهد خیرین استان مرکزی  درسال ۹۶

دبیر جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده است که از این رقم ۱۶ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است و ما بقی آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از هزارو ۷۰۰ خیر مدرسه ساز هزارو ۵۸۴ نفر به شکل خیرین حقیقی وتعداد ۱۲۶ نفر از هم خیر حقوقی هستند و تعداد مابقی هم حضور ندارند.

قائمی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از فضای آموزشی استان مرکزی در حال حاضر باقی مانده ودر دست اقدام است بیان کرد: بیش از ۷۵ درصد از این فضا در استان مرکزی مقاوم سازی و باز سازی شده اند ونزدیک به هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات اسناد مشخص شده است تا این ۳۵ درصد فضای باقی مانده هم تکمیل شود.

کمک هزار خیر مدرسه سازاستان مرکزی از خارج کشور

سید علی آقا زاده استاندار مرکزی هم در این نشست با اشاره به اینکه استان مرکزی استان پیشرو در این امر خدا پسندانه است وتا به امروز هزار نفر خیرین مدرسه ساز از خارج از کشور به این نهضت کمک میکنند گفت:دولت آماده است تا در کنار خیرین قدم بردارد تا شاهد یک حرکت عظیم در جهت رفع مشکلات باشیم.

آقازاده افزود: خیرین باید توجه داشته باشند که هر قدمی که در راستای ساخت بر میدارند در واقع در راستای ساخت جامعه‌ای سالم فعالیت دارند.

فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز هم در این جلسه گفت: طی مدت ۲۰ سال توانسته ایم با کمک خیرین مدرسه ساز مدرسه سلامت، پایگاه بهداشت دانش آموزی و همچنین اولین مدرسه دارالقرآن و مدرسه هوشمند را راه اندازی کنیم.

فخاری افزود: بانک اطلاعاتی از ۷۰۰ خیر در استان مرکزی شناسنامه به ثبت رسانده است.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.