دبیرکل جنبش انصارالله یمن: ساحل غربی به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل می‌شود

عبدالملک بدرالدین درباره مهمترین تحولات اخیر میدانی در یمن سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سخنرانی عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن درباره مهمترین تحولات اخیر میدانی در این کشور برگزار شد.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: هدف اصلی از تجاوز به یمن، سیطره بر بنادر، منابع و تنگه استراتژیک باب المندب است. نبرد ساحل (غربی) از بیشتر از ۲ سال قبل از میدی آغاز شده و تا الان متوقف نشده است. کشور‌های متعددی مانند آمریکا، انگلستان و فرانسه و ابزار‌های منطقه‌ای آنان مانند امارات و سودان در نبرد میدی شرکت کردند.

او افزود: نیرو‌های متجاوز هزاران جنگجو را در نبرد ساحل از دست دادند که در راس آنان فرماندهان بارزی بودند. آن‌ها با تمام قوا در نبرد ساحل شرکت کرده و میلیارد‌ها دلار برای یکسره نمودن کار آن هزینه کردند. نیرو‌های متجاوز در جنوب همان کاری را انجام دادند که هر اشغالگر بیگانه در یک کشور انجام می‌دهد.

عبدالملک بدرالدین خاطرنشان کرد: آزادیخواهان ملت ما و شرافتمندان با کارایی عظیم و پایداری بی‌نظیر در نبرد ساحل شرکت نمودند. دشمن تلفات گسترده‌ای در نبرد ساحل متحمل شد و این نبرد برای آن‌ها در آینده دشوارتر خواهد شد. اهالی تهامه به خوبی می‌دانند نیرو‌های مهاجم چه کسانی هستند و بهانه‌های باطل تاثیری بر آنان ندارد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: متجاوزان می‌پندارند و ادعا می‌کنند که موشک‌های ایران از طریق بندر حدیده به دست مبارزان یمنی می‌رسد و این در حالی است که هر کشتی که می‌خواهد وارد بندر حدیده شود از طرف سازمان ملل متحد و از سوی متجاوزان مورد بازرسی قرار می‌گیرد. کشور‌های متجاوز از ورود چهارصد نوع کالا به یمن جلوگیری می‌کنند.

سید عبدالملک بدرالدین افزود: کشور‌های متجاوز این دستاویز‌ها و بهانه‌ها را با هدف تسلط بر بندر حدیده مطرح می‌کنند. ما به سازمان ملل متحد اطلاع داده ایم که با نظارت سازمان ملل بر واردات بندر حدیده موافقیم.

او تصریح کرد هیچگونه تهدیدی برای کشتیرانی در دریای سرخ وجود ندارد و ادعا‌های دروغین متجاوزان با هدف سیطره آمریکا و اسرائیل بر منطقه صورت می‌گیرد. این کشور‌های متجاوز به یمن هستند که کشتیرانی در دریای سرخ را به خطر انداخته اند و از همین رو ما اعلام کرده ایم که ناوچه‌های جنگی آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

دبیر کل انصارالله یمن گفت: بخش عمده‌ای از ساحل غربی یمن همچنان اشغال نشده باقی مانده است و متجاوزان تنها بخش کوچکی از ساحل غربی را به اشغال خود در آورده اند و ساکنان تهامه در ساحل غربی یمن میهن پرستی خود را ثابت کردند. عوامل متعددی وجود دارد که ساحل غربی را به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، بحران انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار