رئیس اورژانس کشور خبر داد:

طرح بانک خون اورژانس پیش بیمارستانی در خراسان رضوی

رئیس اورژانس کشور گفت: طرح بانک خون اورژانس پیش بیمارستانی در خراسان رضوی اجرا می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد اظهارکرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در راستای کاهش مرگ و میر‌های ناشی از تصادف‌های جاده‌ای ایجاد ۶ مرکز اورژانس هوایی در این استان پیگری می‌شود که ۳ مرکز راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر اورژانس کشور دارای ۴۰ بالگرد بوده که تقریبا هیچ یک از آن‌ها امکان خدمت رسانی درشب را ندارند و با ورود بالگرد‌های جدید این امکان به اورژانس کشور اضافه می‌شود که یکی از آن‌ها به خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت.

رئیس اورژانس کشور گفت: تاکنون ۲۱ هزار مصدوم توسط بالگرد‌های اورژانس جابه جا شده اند که از این تعداد ۶۵ درصد مستقیما به اتاق عمل منتقل شده اند.

کولیوند در ادامه به اجرای طرح بانک خون اورژانس پیش بیمارستانی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این طرح امکانی را فراهم می‌کند که بیمار در طول مسیر انتقال به بیمارستان امکان دریافت خون را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواد که جراحات حوادث سنگین و خونریزی‌ها وسیع است اگر ظرف ۲۰ دقیقه بعد از حادثه امدادرسانی و خدمات درمانی لازم داده نشود اکسیژنی به اعضای حیاتی بدن مانند کلیه، مغز و قلب مختل شده و این شرایط موجب افزایش خطر مرگ و میر برای مجروحان حوادث می‌شود.

رئیس اورژانس کشور گفت: این طرح از تیرماه در خراسان رضوی اجرایی می‌شود و خون لازم جهت بیماران با همکاری سازمان انتقال خون تامین خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی

 

رئیس اورژانس کشور در مشهد

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.