معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سمنان خبر داد:

اجرای مطلوب طرح های اشتغال فراگیر و روستایی

محمدامین سازگارنژاد گفت : طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی با تشکیل کارگروه های استانی به نحو مطلوبی در حال پیگیریست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان گفت: دولت برای رفع مشکل اشتغال، کمک به سرمایه گذاران برای تضمین و ایجاد شغل و حمایت از تولید داخلی و بازار عرضه محصولات داخلی ، اهتمام ویژه دارد.

محمد امین سازگارنژاد، خروج طرح های اشتغال زا از رویه سنتی و ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری مبتنی بر شناسایی و ارزش گذاری بازار مصرف محصول تولیدی را از حلقه های مفقوده اشتغال استانهای کم جمعیت برشمرد.

وی به اقدامات و برنامه ریزی های مناسب استان سمنان برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال هدفمند و نظارت دقیق بر مصرف منابع و تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود : مسئولان استانی به متقاضیانی که طرح های آنان در زمینه اشتغال روستایی بخصوص در شرق استان مورد تصویب قرار نگرفته است نیز مشاوره اصلاحی ارائه کنند تا در صورت مطابقت با قوانین با رفع ایراد ها میزان طرح های مورد پذیرش از 20 درصد فعلی ارتقاء یابد.

سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان نیز در این نشست متناسب نبودن آموزش های دانشگاهی با نیاز بازار کار استان را از مشکلات ایجاد اشتغال برشمرد و گفت : برغم برخورداری استان از جامعه تحصیلکرده ها به نسبت جمعیت، در زمینه پذیرش شغل با مشکلاتی نظیر مهارت نداشتن متقاضیان مواجه هستیم.

وی  طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را با توجه به تاکید رئیس جمهوری از جدیدترین رویکردها و تکالیف مسئولان استانی اعلام کرد و افزود : در استان سمنان هم شورای مهارت آموزی برای پیگیری این طرح در همه شهرستانها تشکیل شده است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت : از 154 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر تا کنون 14 میلیارد تومان و از سهم 92 میلیارد تومانی طرح اشتغال روستایی هم تا به حال 20 میلیارد مصوب و 6 و نیم میلیارد تومان در استان سمنان پرداخت شده است.

اسماعیل غنیان از ایجاد اشتغال استان بیش از تعهد کشوری خبر داد و گفت : بدون در نظر گرفتن اشتغال غیر رسمی افزون بر 10 هزار و 735 نفر تا پایان سال گذشته مشغول به کار شدند که این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام / گ

حضور معاون وزیر کار در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار