بازدید وزیر کشور از مرز مشترک ایران و ترکمنستان

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: بازدید هوایی از مرز مشترک ایران و ترکمنستان و پاسگاه‌های مرزبانی از مهمترین برنامه ها‌ی وزیر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: بازدید از خط مرز دریایی ایران و ترکمنستان در گمیشان به صورت هوایی و پاسگاه‌های مرزی مخدومقلی و سنگرتپه اصلی این شهرستان و ایستگاه ورودی گاز ترکمنستان به ایران در حوزه شهرستان آق قلا به صورت زمینی از مهمترین برنامه‌های روز دوم سفر وزیر کشور به گلستان است.

وی ادامه داد: بازدید از دروازه مرز زمینی و ریلی، بازارچه اینچه برون گنبدکاووس، پاسگاه‌های مرزی پل و دانشمند و نیز گروهان مرزی داشلی برون، بازدید از مکان تقسیم آب مشترک ایران و ترکمنستان از دیگر برنامه‌های امروز وزیر کشور و هیات همراه است.

سراوانی افزود: وزیر کشور در ادامه بازدید خود از مناطق مرزی گلستان، پل چات در حوزه نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس را افتتاح می‌کند که برای عملیات اجرایی آن مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران مرزی استانداری گلستان هزینه شده است.

سرهنگ سراوانی در توضیح این پروژه عمرانی مرزی گفت: پل چات سازه‌ای فلزی به طول ۴۵ متر است با بهره برداری از آن که با عرص پنج متر بر روی رودخانه مرزی اترک در حوزه سرزمینی ایران ساخته شده، مسیر دسترسی خودرویی به مناطق مرزی شرق گلستان بویژه حوزه چات، ۸۰ کیلومتر نزدیکتر می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: آخرین برنامه وزیر کشور و هیات همراه، بازدید از از پاسگاه آق پشت شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان است و پس از آن وزیر کشور و هیات همراه به استان خراسان شمالی می‌روند.

انتهای پیام/م

 

بازدید وزیر کشور از مرز

برچسب ها: وزارت کشور ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.