پرداخت مطالبات ۷۶ میلیاردی گندمکاران مازندرانی / پرداخت مطالبات گندمکاران از هفته آینده

۷۶ میلیارد ریال از مطالبات گندمکار مازندران از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون پرداخت شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،گفت: ۵۰ هزار و ۷۲۱ تن گندم به ارزش ۶۷۲ میلیارد ریال از ۶ خرداد آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون از کشاورزان مازندران تحویل گرفته شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون خرید گندم در شهر‌های گلوگاه، بهشهر و میاندورود انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۷۶ میلیارد ریال به کشاورزان گندمکار مازندرانی که گندم مازاد خود را به مراکز خرید تضمینی شرکت غله تحویل دادند، پرداخت شد.

جعفری گفت: ۵۹۵ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان باقیمانده است که بخشی دیگر از آن هفته آینده به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: براساس پیش بینی‌ها انتظار می‌رود ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان مازندرانی خریداری شود.

وی به نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری براساس ۲ درصد افت غیرمفید و ۴ درصد افت مفید ۱۳ هزار ریال تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: خرید تنها از کشاورزانی صورت می‌گیرد که نام آن‌ها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

جعفری به تعداد مراکز پیش بینی شده جهت عملیاتی کردن فرآیند خرید سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: ۳۰ مرکز از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری جهت تحویل گندم از کشاورزان در استان پیش بینی و تجهیز شدند.

انتهای پیام/ آ.

خرید گندم از کشاورزان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار