بازدید نمایندگان آماد نیروهای مسلح از تالاب هامون

نمایندگان آماد نیرو‌های مسلح کشور از تالاب هامون بازدید کردند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پور ملایی اظهار داشت: این بازدید به منظور بحث و بررسی بازگشایی دایک مرزی تالاب هامون با هدف تسهیل در ورود آب انجام گرفت.

وی افزود: در این راستا از نقاط مرزی داخل تالاب هامون به ویژه برجک‌های ۱۱ تا ۱۷ مرزی و همچنین دایک‌های داخل تالاب هامون به صورت گشت هوایی و زمینی بازدید انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اصلاح دایک مرزی و اجرای طرح‌های جایگزین به استناد هدف راهبردی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون برای رسیدن به وضعیت مطلوب آب و خاک و کنترل ریزگرد‌ها با همکاری مرزبانی سیستان و بلوچستان یکی از اقدامات اساسی این نهاد است.

وی بیان کرد: در این بازدید موقعیت دایک‌ها و مسیر‌های اصلی ورودی آب و سایر موضوعات مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد موارد اختلاف کارشناسی در خصوص دایک‌ها و مسیر‌های ورود آب منتهی به تالاب هامون توسط ستاد نیرو‌های مسلح کشور تصمیم گیری نهایی شود.

پورملائی با قدردانی از همکاری‌های فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در بازگشایی برخی از نقاط دایک مرزی، توجه به حداقل دخالت در داخل تالاب با هدف دست یافتن به حداکثر کارکرد تالاب هامون را ضروری دانست.

انتهای پیام/گ

بازدید نیروهای آماد از تالاب هامون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار