رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در سمنان:

عشایر مشکلات زیادی در حوزه آب، برق و گازدارند که باید رفع شود

سردار نصرت الله سیف گفت : مسئولان باید توجه کنند و تنها به نوشتن دستورالعمل‌ها اکتفا نکنند و باید برای رفع مشکلات عشایری به میدان بروند و از نزدیک این مشکلات را ببینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سردار نصرت الله سیف فرمانده بسیج عشایری کشور در همایش معتمدین و سران ایلات و طوایف استان سمنان و شورای وحدت اقوام و مذاهب گفت : عشایر مشکلات زیادی در حوزه آب، برق و گازدارند که باید رفع شود. مسئولان باید توجه کنند و تنها به نوشتن دستورالعمل‌ها اکتفا نکنند و باید برای رفع مشکلات عشایری به میدان بروند و از نزدیک این مشکلات را ببینند.

وی در ادامه افزود : مقام معظم رهبری به عشایر اعتماد ویژه‌ای داشتند و مسئولان برای بازگردانی سلاح‌های عشایر و سامان‌دهی آن‌ها اقدام کنند.

فرمانده بسیج عشایر کشور با اشاره به اینکه تیزهوش‌ترین افراد این سرزمین از عشایر کشور هستند اعلام کرد: توانمندی و تیزهوشی عشایر در مقایسه با سایر دانش آموزان معمولی بیشتر است و آموزش‌وپرورش باید در راستای آموزش و راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی برای این قشر تلاش کنند تا عشایر برای تحصیل فرزندانشان مجبور نباشند به حاشیه‌نشینی در شهرها اکتفا کنند.

سردار سیف با اشاره به اینکه مسئولان باید بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که قابلیت اجرا ندارد را اعلام نکنند افزود: تأمین علوفه موردنیاز عشایر در دستور کار مسئولان قرار گیرد چراکه عشایر منشأ ذخیره و تولید کشور هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات باید با ارسال مبلغان به مناطق عشایری کشور نسبت به سامان‌دهی و ارائه آموزش‌های دینی به این قشر در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: سازمان عشایر در محور خدمت به این قشر قرار دارد و مسئولین اگر به مشکلات عشایر رسیدگی نکنند در آخرت مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با تأکید بر اینکه باید از عشایر کشور حمایت کرد یادآور شد: اگر عشایر شغل خود را کنار بگذارند یک نظام دچار آسیب می‌شود و مسئولان باید با بازدید از مناطق عشایری نسبت به رفع مشکلات آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام / گ

مسئولان باید مشکلات عشایر را از نزدیک لمس کنند

برچسب ها: سپاه ، بسیج ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.