دور دنیا با نوآوران؛

از آغاز به کار آزمایشگاهی سیار تا فناوری که زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد

اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد جهان و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد جهان و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد در این بسته خبری به معرفی برخی از اختراعات در سراسر جهان بپردازد.

 دستگاهی که مدار الکتریکی را پر‌ینت می‌کند

دانشجویان موفق به تولید پر‌ینتری شده‌اند که مدار‌های الکترونیکی را پر‌ینت می‌کند، این دانشجویان پر‌ینتر سه بعدی را طراحی کرده‌اند که قابلیت پرینت گرفتن از مدار الکتر‌ونیکی با جنس فایبر گلاس را دارد؛ به گفته سازندگان این دستگاه هدف از طراحی این پرینتر نشان دادن آسانی علم الکتریک به همگان بوده است.


بیشتر بخوانید:  ۳ پهپاد با کارایی خارق‌العاده که ویژگی آن‌ها شما را حیرت زده می‌کند 


دستگاه کوچکی که آزمایشگاه افراد می‌شود

آزمایشگاه‌ها اصولا محل‌های بزرگی هستند که در هر گوشه از آنجا فعالیت‌های مختلفی انجام می‌گیرد، اما به تازگی محققان دستگاهی را ساخته اند که تمام مکانیسم‌های یک آزمایشگاه را داراست.

با قراردادن نمونه‌های آزمایشگاهی در این دستگاه می‌توان فعالیت‌های آزمایشگاهی را انجام داد.


بیشتر بخوانید: از آنتن‌های همه‌کاره تا هدفونی که صبح‌ها شما را بیدار می‌کند


فناوری که زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد

آتشفشان‌های بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارند که اگر فعال شوند صدمات جبران ناپذیری به وجود می‌آید، اما به تازگی محققان موفق شده‌اند تا به کمک امواج فرو صوتی وقوع یک آتشفشان را پیش‌بینی کنند در این فناوری زمانی که هوا در دیواره‌های استوانه‌ای شکل آتشفشان می‌پیچد امواج صوتی به وجود می‌آیند که سروصدای زیادی می‌کنند و به کمک همین سروصدا است که محققان تشخیص می‌دهند یک آتشفشان در حال فعال شدن است.

 ماشین خود را با شارژر‌های زمینی شارژ کنید

خودرو‌های برقی یا به وسیله انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند یا خود شارژر‌هایی دارند که همانند پمپ بنزین‌ها در سراسر شهرفعال است، اما به تازگی یک شارژر برای ماشین‌های برقی طراحی شده است که به کمک تلفن همراه فعال می‌شود و از طریق آن می‌توان ماشین‌ها را شارژ کرد.

این شارژر در زمین قرار گرفته شده و برای شارژ ماشین کافی است تنها آن را فعال کنیم تا از زمین بیرون بیاید و ماشین را شارژ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار