مدیر درمانگاه تخصصی دیابت تهران مطرح کرد؛

ابتلای ۵ میلیون ایرانی به دیابت/ دیابت عامل ۹ درصد مرگ و میر‌ها در جهان

ادیبی گفت: ۹ درصد علت مرگ و میرها در دنیا منتسب به دیابت است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین ادیبی مدیر درمانگاه تخصصی دیابت تهران با اشاره به وجود حداقل ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور، گفت: بیماران دیابتی در معرض ایجاد عوارض مزمن این بیماری هستد به نحوی که این بیماران 2 تا 4 برابر احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی عروقی دارند.

خطر 25 برابری بروز بیماری‌های چشمی در افراد دیابتی

همچنین احتمال قطع عضو و پا در افراد دیابتی 15 تا 40 درصد است. خطر بروز بیماریهای چشمی در افراد دیابتی 25 برابر افراد غیر دیابتی است و بروز بیماریهای کلیوی نیز در افراد دیابتی 17 برابر افراد غیر دیابتی است.

366 میلیون بیمار دیابتی تا سال 2030

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت تهران، با عنوان این مطلب که رشد بیماری دیابت در کشورهای درحال توسعه بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته است، ادامه داد: پیش بینی می شود تعداد بیماران دیابتی در دنیا تا سال 2030 به 366 میلیون نفر برسد که 75 درصد این افراد در کشورهای در حال توسعه زندگی خواهند کرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که بروز بسیاری از عوارض ذکر شده با کنترل مناسب دیابت قابل پیشگیری است، ادامه داد: ۹ درصد علت مرگ و میرها در دنیا منتسب به دیابت است.

50 درصد ایرانی‌ها به دیابت مبتلا هستند

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت تهران گفت : بر اساس مطالعات انجام شده در ایران ۵۰ درصد افراد دیابتی از بیماری خود بی اطلاع هستند. علاوه بر این حدود ۵۰ درصد از بیماران دیابتی شناخته شده نیز در کنترل بیماری موفق نیستند. بر این اساس اهداف این مجموعه تخصصی وابسته به پژوهشگاه علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس ایجاد زمینه دسترسی بیماران به خدمات استاندارد و جامع مراقبت از بیماری دیابت در همه زمینه ها برنامه ریزی شده است.
 
ادیبی با عنوان این مطلب که استقرار نظام ثبت اطلاعات بیماران دیابتی در کشور با جدیت در حال پیگیری است، گفت: یکی از اولویتهای درمانگاه تخصصی دیابت تهران، ارائه الگوی مناسب جهت ارائه خدمات مورد نیاز بیماران در بخشهای دولتی و خصوصی است و خوشبختانه دستورالعمل راه اندازی درمانگاه های تخصصی دیابت با استفاده از تجربیات حاصله به دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیزابلاغ شده است.
 
ادیبی با تاکید بر اینکه بیشتر خدمات درمانی بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه است، تصریح کرد: متاسفانه برخی خدمات مورد نیاز بیماران مانند درمان سرپایی زخم پای دیابتی تحت پوشش بیمه نیست و این هزینه ها که در برخی موارد بسیار زیاد نیز می باشد، بر دوش بیماران است.
 
وی افزود: هم اکنون در این مجموعه کلیه خدمات مورد نیاز بیماران در بخشهای فوق تخصصی غدد جهت کنترل قند بیماران ارائه می شود. علاوه براین برخی خدمات نوین مانند تشخیص و درمان مشکلات کلیه و مثانه بیماران مانند بی اختیاری ادرار و ناتوانی جنسی تنها درواحد ارولوژی این مرکز ارائه میشود. واحد مراقبت بیماریهای قلب و عروق و چشم این درمانگاه نیز با بهره گیری از تجهیزات کامل تشخیصی ودرمانی مانند اکو کاردیوگرافی، و تست ورزش و همچنین آنژیوگرافی و لیزر چشم خدمات مورد نیاز بیماران را با تعرفه های دولتی ارائه می‌نماید.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۲ تير ۱۳۹۷
فست فود ایرانی نان ایرانی خوراکی ایرانی باعث دیابت میشه من ده سال دارم انسولین میزنم روزی دوبرا سالی 700 بار ده سال 7000 سوزن زدم ده سال جوالنی از دست دادم یک عالمه بیماری و عوارض هم گرفتم .
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی مدیریت عسل نوبهار
۱۰:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
عسل طبیعی رو چاشنی غذاهات بزار و با تمام مواد قندی خداحافظی کن...بعد یکی دوماه نیازی به انسولین هم نداری!
اثبات شدس..