در سال گذشته؛

۳۳۰ هزار تبعه افغانی و پاکستانی خدمات درمانی دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۳۳۰ هزار تبعه افغانی و پاکستانی در سال گذشته، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

۳۳۰ هزار تبعه افغانی و پاکستانی خدمات درمانی دریافت کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مهدی طباطبایی افزود: استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری و مرز طولانی مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان در معرض بروز وشیوع انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر قرار دارد که دانشگاه زاهدان با محور قرار دادن این موضوع و با ایجاد پایگاه‌های مراقبت مرزی ودر زمینه نظام مراقبت بیماری‌ها و بیماریابی گام‌های موثر و موفقی بر‌داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۳۵۰ هزار تبعه افغانی وپاکستانی از طریق مرز وارد استان شده‌اند که تحت پوشش خدمات سلامت و برنامه بیماریابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار گرفته‌اند و مواردی که مشکوک تشخیص داده شدند بلافاصله خدمات بهداشتی ودرمانی را دریافت کرده‌اند.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: شرایط اقلیمی خاص سیستان وبلوچستان، تردد‌های بی رویه مرزی، خشکسالی‌ها و در آمد‌های پایین مردم و دسترسی پایین برخی از مناطق دوردست به تسهیلات بهداشتی، پیاده روی زیاد بین مناطق با توجه به پراکندگی زیاد، خدمات رسانی سلامت را به مردم دچار مشکل کرده است، ولی با این وجود تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنان خدمات بهداشتی ودرمانی در دورترین نقاط استان را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۲۰۰ روستا در استان از طریق سیاری آبرسانی می‌شود که آموزش و نظارت‌های ویژه‌ای برای سلامت آب وغذا در اولویت برنامه‌های تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/گ

ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانی و پاکستانی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار