فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور/دستگیری ۲ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور کشف شد.

کشف ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور/دستگیری ۴ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان جرایم طی یکسال اخیر و سه ماهه اول امسال کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود : در سه ماهه اول امسال ۳۸تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این بخش ۳۳نفر هم دستگیر شدند تصریح کرد: دراین مدت ۳۴۵خرده فروش دستگیر و ۳۰منزل پلمپ شده که ۴۶درصد رشد نشان میدهد.

متلاشی شدن ۱۳باند قاچاق کالا

وی با اشاره به پدیده قاچاق ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری ۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که از حیث ارزش ۲۸درصد افزایش یافته است و در این رابطه ۱۳باند قاچاق با دو درصد افزایش متلاشی شده است.

وی تصریح کرد: استان از حیث بروز جرایم در رتبه ۱۸کشور قرار دارد و اکنون ۹۰درصد جرایم کشف می شود که در بخش کشف سرقت مسلحانه شاهد افزایش ۴۷درصدی کشفیات هستیم.

سردار قنبری افزود: سرقت های مسلحانه و سرقت به عنف در استان به ترتیب ۴۷درصد و ۳۸درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش ۱۲درصدی سرقت منازل بیان کرد: تا کنون ۱۴۴۱نفر از مراکز مشاوره نیروی انتظامی بهره مند شده اند که  در مراکز مشاوره و مددکاری نیروهای انتظامی ۷۸۱۰پرونده مورد مصالحه قرارگرفته است.

دستگیری ۲ نفر از متهم پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به پرونده ایرانشهر گفت: در این استان حاشیه بر متن غلبه دارد، در موضوع ایرانشهر بزرگنمایی شد.

وی ادامه داد: از ۴ نفر متهم این پرونده یک نفر به دنبال شکایتی که مطرح شده بود، در کسری از روز دستگیر شد, یک نفر توسط خانواده اش به مراجع قضایی تحویل شد و یک نفر هم که سلاح در اختیار این افراد قرار داده اما به این پرونده ارتباطی نداشت نیز دستگیر شد.

قنبری افزود: دونفر دیگر شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند که امیدواریم با تلاش پلیس و مجموعه امنیتی به زودی دستگیر شوند.

قنبری افزود: سامانه ۱۹۷ پلیس منعکس کننده درخواست ها، نارضایتی یا تقدیر مردم از فعالیت های پلیس است.

انتهای پیام/پ

کشف مواد مخدر در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.