اختصاص اعتبار برای مطالعه راه اندازی بندر خشک در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: با اختصاص اعتبار مطالعاتی در سال جاری زمینه عملیاتی شدن ساخت بندرخشک در قزوین به سرعت مهیا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این اعتبار در سال جاری تامین خواهد شد تا کار ایجاد بندر خشک در استان عملیاتی شود، در این زمینه بازدید از نمونه بندر خشک ایجاد شده در یزد هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای پیگیری دریافت مجوز بندر خشک و ایجاد بستر لازم باید به سرعت اقدامات لازم صورت گیرد و مدیرکل راه و شهرسازی مسئول مستقیم کار است.

استاندار گفت: با برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران استان باید فضای اقتصادی استان ترسیم شود و همه در جریان اهمیت کار قرار گیرند.

زاهدی بیان کرد: با افزایش تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی می‌توان این طرح را با سرعت بیشتری اجرا کرد.

وی با اشاره به مصرف برق گفت: با توجه به فرارسیدن تابستان و افزایش مصرف برق لازم است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های خصوصی برای صرفه جویی به صورت جدی اقدام کنند تا تابستان بدون خاموشی سپری شود.

استاندار گفت: اگر دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها مصرف انرژی بیش از حد داشته باشند اسامی آن‌ها در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای زنجان لازم است نمایندگان قزوین هم حضور داشته باشند تا بتوانیم تسهیلات بیشتری برای استان دریافت کنیم.

زاهدی در ادامه گفت: ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در قزوین باید تسریع و به جای پیشنهاد افزایش سهمیه انرژی برای دریافت مجوز‌های جدید در ساخت نیروگاه اقدام شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی درباره مشکلات ارزی تولید کنندگان یک گزارش جامع تهیه کرده است که به تهران ارسال خواهد شد تا مسئولان فکری اساسی کنند.

زاهدی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی به صورت مستقل خودداری و با استفاده از تور‌های مجاز زمینه کمک به اقتصاد آژانس‌های مسافرتی را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار