عارف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اغلب جوانان به رشته‌های دانشگاهی پردرآمد گرایش دارند/ضرورت ارتقای منزلت رشته‌های علوم پایه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس کمیسیون آموزش گفت: نگاه اغلب جوانان به رشته‌های دانشگاهی پردرآمد است و گرایش آنان به رشته‌های علوم پایه کاهش یافته است.


یمحمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها مبنی بر خطر گرایش به رشته‌های پردرآمد و عدم توازن میان رشته‌های دانشگاهی، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر توجه کمی به رشته‌های علوم پایه شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ارزیابی نتایج کنکور مؤید آن بود که هر ساله متوسط نمره ریاضی دانش‌آموزان افت داشته است و بر این اساس چند سال پیش ستادی را در فرهنگستان علوم برای ارتقای دانش ریاضی راه‌اندازی کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: متأسفانه این روز‌ها نگاه اغلب جوانان به رشته‌های دانشگاهی پردرآمد است و گرایش آنان به رشته‌های علوم پایه روند نزولی شدیدی داشته است.

عارف تصریح کرد: با عنایاتی که همواره مقام معظم رهبری به علوم پایه داشته‌اند، امیدوارم که مسئولان توجه جدی به ارتقای علوم پایه چون ریاضی، فیزیک و شیمی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی در این باره مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که منزلت این رشته‌ها را بالا ببرد، اظهار کرد: همچنین در دولت و کمیسیون آموزش هم باید مکانیزم‌هایی برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پایه در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: با توجه به این فرمایش رهبر معظم انقلاب، این موضوع جزء سیاست‌های کلی نظام است و باید مورد توجه همه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار